تهران - ایرنا - معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای ۲۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد.

اجرای ۲۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور در کشور

مرتضی نیازی  درباره طرح‌های اشتغال زایی این بنیاد در سال جاری اظهارداشت: زنجیره برکت را در دو مقوله زنجیره سبز و زنجیره آبی تعریف کرده‌ایم و بر این اساس زنجیره سبز در حوزه کشاورزی و زنجیره آبی در تولید آبزیان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در زنجیره سبز اولویت ما تولید نهال و اصلاح بذر است و از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به زنجیره آبی نیز گفت: در این زنجیره پرورش آبزیان در دستور کار قرار دارد و از هشت هزار طرح اشتغال زایی خرد و خانگی در این حوزه حمایت می‌شود.
حدود ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم از طریق اجرای طرح های اشتغالزایی، شاغل می‌شوند

نیازی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان نظام مهندسی و سازمان شهرک‌های کشاورزی منعقد شده است تا در اجرای این طرح‌ها از کمک آنان بهره گرفته شود.

اشتغال حدود ۵۰ هزار نفر ازطریق اجرای طرح‌ها

به گفته نیازی، این طرح‌ها عموماً خوداشتغالی است و حدود ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم از طریق اجرای این طرح ها، شاغل می‌شوند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد برکت در تمامی نقاط کشور شامل حال افراد می‌شود، اظهار داشت: بیشترین فعالیت این بنیاد در مناطق محروم کشور است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه این بنیاد با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز گفت: این تفاهم‌نامه، تفاهمنامه اولیه بود و موارد اجرایی آن در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.