معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از موافقت سران قوا برای تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) با مدیریت استاندار تهران پس از ۱۱ سال خبر داد.

موافقت سران قوا با باز شدن گره کور ۱۱ ساله تولید در کارخانه کیان تایر

به گزارش قدس آنلاین، محمد علیمهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره وضعیت کیان تایر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر بر تعیین وضعیت کارخانه کیان تایر تاکید شد.

وی افزود: با توجه به ورشکستگی این کارخانه و قیمت بالا، تمایلی برای خرید وجود نداشت و باید به شکل اقساطی به فروش می‌رسید که طبق قانون چنین امکانی فراهم نبود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به پیگیری های مستمر عنوان کرد: در نود و سومین نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت الله رئیسی و با موافقت سران قوا به هیئت تصفیه امور ورشکستگی اجازه داده شد که با مسئولیت استاندار تهران نسبت به تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) اقدام شود.

علیمهری تاکید کرد: با این اقدام، وضعیت این کارخانه بعد از ۱۱ سال تعیین تکلیف می‌شود و می تواند نقش موثری در تولید داخلی داشته و نیاز کشور به تولید لاستیک سنگین را مرتفع و مانع واردات این کالا شود.
 

موافقت سران قوا با باز شدن گره کور ۱۱ ساله تولید در کارخانه کیان تایر

عکس| حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع کارگران شرکت کیان تایر - 3 آذرماه 1401


آیت الله رئیسی در سفری که آذر ماه ۱۴۰۱ به شهرستان اسلامشهر داشت در جمع کارگزان کیان تایر گفته بود به هیچ عنوان چرخ تولید در این کارخانه نباید کُند یا متوقف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.