رسانه‌های یمنی گزارش دادند که یک هیأت عمانی به همراه رئیس هیأت مذاکرات دولت نجات ملی یمن در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات با ائتلاف سعودی، وارد صنعا شدند.

سفر هیأت عمانی به صنعا در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات

به گزارش قدس انلاین به نقل فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکرات دولت نجات ملی یمن به همراه یک هیأت عمانی امروز پنجشنبه وارد صنعا شدند.

۸ آوریل گذشته نیز هیأت‌های سعودی و عمانی در سفری به صنعا با مقامات دولت نجات ملی یمن دیدار و درباره راهکارهای تمدید آتش‌بس و برقراری صلح در یمن گفت‌وگو کردند.

عبدالسلام در این خصوص در حساب توئیتری خود نوشت: «ما به همراه هیأت عمانی به منظور مشورت با رهبران یمن، ارزیابی مرحله و ازسرگیری روند مذاکرات از جمله بررسی پرونده‌های انسانی، وارد صنعا شدیم».

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی نیز روز شنبه در سخنانی تأکید کرد که تداوم سیاست‌های تجاوزکارانه و اشتباه سعودی و دخالت آشکار آن در امور داخلی ملت یمن هرگز صلح به بار نخواهد آورد.

وی تصریح کرد: «هرگز سکوت در برابر تداوم این وضعیت و درد و رنج ملت یمن را نخواهیم پذیرفت و غیرممکن است در برابر خواسته‌های سعودی و اماراتی برای اجرای طرح‌های آمریکایی و انگلیسی علیه کشور ما اعم از جنگ، اشغالگری و محرومیت از ثروت ملی سکوت کنیم».

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فرورین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حمله به این کشور را آغاز کرد و خسارات و تلفات زیادی به ملت آن تحمیل کرد. صدها هزار یمنی در این جنگ کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.