استاندار خراسان رضوی گفت: آزادگان و خانواده‌هایشان اسوه‌های مقاومت هستند و باید به مردم معرفی شوند، زیرا مطالعه سرنوشت آزادگان، برای نسل امروز درس‌های بزرگی به همراه دارد.

استاندار خراسان رضوی: سرگذشت آزادگان برای نسل امروز درس‌آموز است

به گزارش قدس خراسان، به نقل از گزارش روز جمعه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، پنجشنبه شب با تعدادی از آزادگان دوران دفاع مقدس و خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدارها خاطر نشان کرد: آزادگان و خانواده‌های آنان اسوه های مقاومت و صبر هستند،آزادگان در اسارت و خانواده‌هایشان، عرصه صبر و مقاومت را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: زندگی آنان خاص است و جوانان باید از این زندگی‌ها درس بگیرند و سرگذشت آنها را مطالعه کنند.

یعقوبعلی نظری گفت: اگر خاطرات آنها را مطالعه کنیم با دنیای عجیبی روبرو می‌شویم، ما باید قدر این گنجینه‌ها را بدانیم و از وجودشان و تجربیاتشان استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی در این دیدارها با آزاده سرافراز «محمدصادق دربان لقمانی» جانباز و آزاده ای که بعد از ۱۰ سال به آغوش خانواده اش برگشته بود و همچنین آزادگان حسین احمدی(پدر) و علیرضا احمدی(پسر) که هر دو هشت سال در اسارت بودند، گفتگو کرد.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی سه هزار و ۲۴۴ رزمنده دفاع مقدس در زندان‌های رژیم بعث عراق بین چند ماه تا ۱۰ سال اسیر بوده اند و همچنین ۱۵۱ نفر در دوران مبارزات انقلاب در زندان‌های رژیم ستمشاهی تحمل حبس کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.