روزنامه صهیونیستی "معاریو" امروز جمعه نوشت، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی "تلاش‌های جاری برای ادغام اسرائیل در خاورمیانه" را بررسی کرد؛ عنوانی که می‌تواند اشاره‌ای به مذاکرات توافق صلح با عربستان باشد.

گزارش روزنامه صهیونیستی از تلاش‌های واشنگتن برای عادی کردن حضور رژیم صهیونیستی در خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین، این روزنامه نوشت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با رون دریمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی دیدار کرده و دو طرف در مورد تلاش‌های جاری برای ادغام رژیم صهیونیستی در خاورمیانه گفتگو کردند.

معاریو نوشت، اندکی پس از این دیدار، بلینکن با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان صحبت کرد و این تماس تلفنی ممکن است نشانه قوی از پیشبرد امضای توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی باشد.

به نوشته این روزنامه، بلینکن با وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی درباره موضوعات و پرونده‌های مختلفی گفت‌وگو کرد که مهم‌ترین آنها راه‌های تقویت روابط دوجانبه، همکاری‌های مشترک بین آن‌ها، چالش‌های منطقه‌ای و «تلاش‌های جاری برای ادغام اسرائیل در خاورمیانه» بود.

این روزنامه در ادامه نوشت که بلینکن و دریمر در این دیدار درباره «توافق عادی سازی روابط و بازسازی خاورمیانه» گفتگو کردند.

گفتنی است، عربستان سازش با رژیم صهیونیستی را به حل نزاع بین این رژیم و فلسطین براساس تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی منوط کرده است‌.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.