مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اسلام و انقلاب اسلامی با معرفی مردم سالاری دینی در کشور، اقتدار جدیدی برای ایران به ارمغان آورد.

آیت الله اعرافی: انقلاب اسلامی برای ایران اقتدار به ارمغان آورد

به گزارش قدس انلاین،  آیت الله «علیرضا اعرافی» روز شنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی استان همدان افزود: انقلاب اسلامی توانست جمع ملت و مذهب را به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات در چارچوب ارزش اسلامی، در واقع اتحاد بین اسلامیت و ملیت است و اینکه زمانی گفته می شد، یا باید مصدقی باشی یا نواب صفوی ، امروز هر دو در یک جا جمع شده است.

عضو شورای نگهبان با بیان اینکه با روش اسلامی از ایران دفاع شد، تاکید کرد: زمانی تمام قدرت‌ها علیه کشور بودند و انقلاب اسلامی توانست تقابل با استکبار را به عنوان سخنی نو در جهان مطرح کند.

وی افزود: وظیفه حوزه در برابر انقلاب اسلامی صیانت از انقلاب و جهاد تبیین و همچنین بارور کردن تئوری انقلاب است همانگونه که امام تفسیری نو از اسلام ارائه کرد که پایه انقلاب اسلامی شد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: امام نظریه ای نو در مقابل دیگر نظریه های رایج در کشورهای غربی خلق کرد و آنهم قرائتی نو و مجتهدانه از اسلام بود که به احیای تمدن نوین اسلامی منجر می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در جهان خریدار دارد، تاکید کرد: بزرگان نظریه امام را تبیین کردند چرا که تئوری امام (ره) در همه موارد استوار بود.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) جمع دنیا و آخرت را مطرح کردند که نگاه جدیدی بود و در نهایت در عرصه کشور اسلامیت و جمهوریت را به عنوان مردم سالاری دینی جمع کردند.

عضو شورای نگهبان گفت: انقلاب اسلامی در فراتر از مرزهای ایران گسترش می یابد و در عراق همه نیز قدردان انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی در جامعه از سوی مسئولان گفت: حوزه، طعم تلخ فقر را چشیده و در راه اعتلای انقلاب اسلامی ایستاده است.

آیت الله اعرافی رونمایی از چهره‌های ملی حوزوی و دانشگاهی کشور و استانی را یکی از راههای هویت سازی برای نسل جوان اعلام و تاکید کرد: اگر بخواهیم نسل‌ جدید را در تراز انقلاب اسلامی بسازیم، یکی از راه‌های آن بازگشت به اصالت های اسلامی است.

وی با بیان اینکه آشنایی با تاریخ اسلام و ایران یکی از روش های اصلی تربیت انسانهای بزرگ در جامعه است، افزود: متکلمان، مفاخر و فیلسوفان همدان در کشور تاثیرگذار بوده و این استان خاستگاه علمای بزرگی است که منشا آثار بوده اند و شناساندن اینها به جامعه روح می دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ملت ایران با آغوش باز از اسلام استقبال کرد و تشیع را پذیرفت.

آیت الله اعرافی شهدای علم و دانش را گل سرسبد شهدا دانست و تاکید کرد: آنها دارای ویژگیهای منحصر بفردی هستند از جمله اینکه در راه خدا جهاد کردند، در جهاد کبیر که جهاد اقتصادی، فرهنگی و تبیینی حضور فعال داشتند ، در جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس موفق بودند و جزو مجاهدان علم بودند.

وی تصریح کرد: روحانیت افتخار می کند که پیشتاز انقلاب اسلامی است و حوزه علمیه قبل از ۵۰ سالگی خود، توانست تئوری انقلاب اسلامی را عرضه کند.

عضو شورای نگهبان یادآور شد: روحانیت خود را وام دار مردم می‌داند و شهدا نیز از میان مردم برخاستند، بنابراین حوزه و روحانیت بر سر پیمان الهی ایستاده است و از سنگرهای اسلامی عقب نخواهم نشست.

در این مراسم از سه اثر فاخر حوزه علمیه همدان رونمایی و از خانواده های شهدا و جانبازان روحانی تجلیل شد.

استان همدان ۱۱۵ روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.