رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکصد و هفتمین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) با موفقیت انجام شد.

یکصد و هفتمین عمل پیوند قلب با موفقیت در مشهد انجام شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمد عباسی اظهار کرد: این عمل بر روی آقای ۴۹ ساله ساکن مشهد، مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شد و قلب این بیمار از جوان اهدا کننده ۲۰ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره‌ ای به او بخشید.

رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام و خاطر نشان کرد: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه پیوند قلب یک کار تیمی است و گروه‌های متعددی در آن دخیل هستند، بیان کرد: استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه‌های مختلفی برای انجام چنین عمل‌هایی اقدام می‌کنند که به علت نداشتن زیر ساخت‌های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می‌شوند.

عباسی تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز به بیمار تشکیل شده است که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب‌تر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.