معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز تأسف از اینکه هنوز در بخش اقتصاد نتوانسته‌ایم مردم را به شکل جدی مشارکت دهیم، گفت: هدف جدی دولت سیزدهم این است که بستر مشارکت جامعه را فراهم و برای مردم خلق ثروت کند.

مخبر: هدف جدی دولت سیزدهم این است که برای مردم خلق ثروت کند

به گزارشقدس انلاین به نقل از فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (شنبه) در نخستین اجلاسیه ملی مردمی‌سازی دولت، دولتی بودن اقتصاد را یکی از معضلات مهم کشور عنوان و اظهار کرد: پیشبرد کارها از طریق مردمی کردن محقق می‌شود و دولت بر این موضوع تمرکز جدی دارد و همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ را به مردم واگذار کنند.

وی افزود: از مردمی کردن اقتصاد به عنوان راه حل تحقق شعار سال و اجرای برنامه‌های توسعه کشور یاد کرد و گفت: مهار تورم و رشد تولید جز از طریق مردمی کردن اقتصاد محقق نمی‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه در دفاع مقدس، مسائل سیاسی و اجتماعی، کارهای جهاد و اقدامات محرومیت‌زدایی همواره با اتکاء به مردم بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه هنوز در بخش اقتصاد نتوانسته‌ایم مردم را به شکل جدی مشارکت دهیم و از ظرفیت مردم برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور استفاده کنیم که هدف جدی دولت سیزدهم این است که بستر مشارکت جامعه را فراهم و برای مردم خلق ثروت کند.

مخبر همچنین با اشاره به برنامه‌های موجود و تمرکز بر مزیت‌های کشور تصریح کرد: دولت با تمرکز جدی بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشور، برنامه‌های منسجم کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد که اجرای ۶۷ طرح در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش ۱۵میلیارد دلار تا پایان سال و به صورت کوتاه‌مدت یکی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه دولت در بخش‌های راه و شهرسازی، مسکن، برق، صنعت و معدن و سایر بخش‌ها نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: در حوزه دیپلماسی نیز دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته به نحوی که تاکنون۲۰۰ سند و یادداشت تفاهم همکاری با کشورهای مختلف به امضا رسیده که بخشی از این اسناد به قرارداد همکاری تبدیل شده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور، احیاء ۵ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی تعطیل شده را از دستاوردهای دولت در این مدت برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های دولت رشد نقدینگی کنترل شده و از ۳۳ درصد در فروردین ماه به ۲۷,۵ درصد رسیده است، ضمن آنکه تمام ارکان دولت موظف شده‌اند تمرکز خود را بر رشد اقتصادی معطوف کنند.

مخبر ادامه داد: در بخش مسکن امروز احداث یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرا است و ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در حال تکمیل است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور نظیر کریدور شمال جنوب که با تکمیل آن ظرفیت ۵۰ میلیون تن ترانزیت کالا برای کشور ایجاد می‌شود، اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با اتکاء به مردم و با مردمی کردن اقتصاد گام‌های مؤثری در جهت توسعه کشور بردارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.