۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 907131

مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۱ صنعت نساجی و پوشاک با رشد ۱۷.۱ درصدی، پیشروترین بخش صنعتی شد و به طور متوسط بالاترین رشد بخش صنعت را داشته است.

صنعت نساجی و پوشاک‌ پیشروترین بخش صنعتی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محسن گرجی امروز در نشست خبری در وزارت صمت، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ صنعت نساجی و پوشاک با رشد ۱۷.۱ درصدی پیشروترین بخش صنعتی شد و به طور متوسط بالاترین رشد بخش صنعت را داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت اظهار داشت: سال گذشته تولید نخ اکریلیک بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشت، به طوری که از ۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۰ هزار تن رسید. افزایش تولید این نوع نخ در کشور باعث می شود ترکیه به عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده این محصول، قیمت فروش الیاف پلی اکریلیک را تنظیم کند.

وی افزود: برنامه امسال ما نیز برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ تا ۲۵ هزار تن تولید الیاف پلی اکریلیک است. 

گرجی با اشاره به اینکه تولید این نوع نخ برای تولید الیاف نخ اکریلیک سودمند است، گفت: این الیاف یکی از مواد اولیه مورد نیاز فرش است، به طوری که در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار فرش صادر شد. 

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت اظهار داشت: از صادرات حدود ۷۰۰ میلیون دلار محصولات مرتبط با دفتر نساجی و پوشاک حدود ۳۰۰ میلیون دلار مربوط به صادرات فرش است. 

مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صمت با بیان اینکه در صنعت نساجی کاملاً بخش خصوصی فعال است، افزود: شاخص مدیران خرید شامخ که توسط اتاق بازرگانی منتشر می‌شود نشان می‌دهد که متوسط شامخ اقتصاد ما در خرداد ۵۳ متوسط کل صنعت ۵۵.۳ متوسط صنعت نساجی ۶۴.۱۷و متوسط پوشاک و چرم ۶۴.۲۹ بوده است براین اساس شامخ نساجی و پوشاک از متوسط اقتصاد و صنعت بالاتر بوده است.

وی با اشاره به تأمین مواد اولیه گفت: در تأمین مواد هم به دلیل مسائل ارزی که از بهمن سال گذشته با آن مواجه بوده‌ایم با مشکل مواجه بوده ایم و امروز می بینیم که موجودی انبار به عنوان یکی از شاخص‌های شامخ منفی ترین بخش بوده است.

گرجی بیان داشت: در حوزه چرم به دلیل کاهش کشتار شاهد کاهش تولید بودیم که اثر خود را بر حوزه کفش گذاشته و باعث کاهش تولید ۳ تا ۴ درصدی در این بخش شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.