وزارت خارجه آمریکا علیه ۱۰۰ مقام دیگر نیکاراگوئه به دلیل ایفای نقش در حمایت از دولت دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری این کشور محدودیت‌های ویزا اعمال کرد و آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

آمریکا بیش از ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت که دفتر او «اقداماتی را برای اعمال محدودیت‌های ویزا علیه ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه‌ای که حقوق بشر مردم نیکاراگوئه را محدود کرده و دموکراسی را تضعیف می‌کنند، انجام داده است.»

بلینکن نوشت: «ما از رژیم نیکاراگوئه می‌خواهیم تا بی‌قید و شرط و فورا، اسقف رولاندو آلوارز و همه کسانی را که به ناحق بازداشت شده‌اند، آزاد کند.»

اسقف آلوارز، منتقد شدیداللحن دولت نیکاراگوئه، توسط دولت اورتگا به اتهام کمک به معترضان ضد دولتی زندانی شده است. او پس از اینکه در ماه فوریه از سوار شدن به هواپیمای حامل تبعیدیان به ایالات متحده خودداری کرد، به ۲۶ سال زندان محکوم شد.

اورتگا ده‌ها تن از چهره‌های مخالف را زندانی کرد تا برای چهارمین دوره متوالی در انتخابات سال ۲۰۲۱ که به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته و به عنوان یک «نمایش خنده‌دار» مورد انتقاد بود، پیروز شود. او همچنین ده‌ها سازمان غیردولتی را «غیرقانونی» اعلام کرده است.

از آن زمان تاکنون، ده‌ها مخالف در محاکمه‌های کوتاه‌مدت با اتهامات مبهمی که معادل خیانت بودند، محاکمه یا محکوم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر روادید مقامات ارشد نیکاراگوئه و همچنین قضات و قانونگذارانی را که در محکومیت رهبران مخالف و ممنوعیت سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های مدنی همکاری کرده بودند، لغو کرده بود. پیش از این آمریکا محدودیت‌های ویزا را علیه ۱۱۶ فرد مرتبط با دولت اورتگا، از جمله شهرداران، دادستان‌ها، مدیران دانشگاه‌ها و همچنین مقامات پلیس، زندان و مقامات نظامی اعمال کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.