مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: بیش از یک هزار و ۵۳۰ معلم در سال تحصیلی جدید به مجموعه معلمان استان فارس اضافه خواهند شد.

جذب ۱۵۳۰ معلم جدید در فارس/شهریه مدارس اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد خلیل عسکری ظهر یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از هشت هزار و ۶۸۶ مدرسه در استان فارس وجود داشته که در این مدارس ۹۵۵ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: ۶۲ هزار معلم در فارس نیز نسبت به تربیت و تعلیم دانش‌آموزان اقدام کرده‌اند این در حالی است که بیش از سه هزار و ۸۹۹ داوطلب در آزمون تربیت‌معلم فارس شرکت کرده و یک هزار و ۵۳۰ معلم امسال به جامعه آموزش‌وپرورش فارس اضافه می‌شوند.

عسکری تأکید کرد: آموزش‌وپرورش استان فارس مشکل کمبود نیروی انسانی داشته بااین‌حال قرار است تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۳۰ معلم به این مجموعه اضافه شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس به برگزاری امتحانات نهایی در استان هم اشاره و بیان کرد: با تغییر رویکرد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، ٤٠ درصد معدل در کنکور اثرگذار است که امسال امتحانات به‌صورت الکترونیکی تصحیح شدند. در بررسی‌های انجام شده در ٤ رشته موجود نیز ٤٩ صدم درصد رشد معدل داشتیم.

به گفته این مقام مسئول طی سال جاری دانش‌آموزان استان فارس در ۲۸ المپیاد مدال طلا کسب کرده‌اند.

وی تأکید کرد: بر اساس نظام رتبه‌بندی آموزش‌وپرورش ۵۹ هزار معلم مشمول این قانون شده‌اند که ۳۳ هزار نفر از این افراد به رتبه‌بندی خود اعتراض داشتند.

شهریه مدارس دولتی فارس اعلام شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در خصوص شهریه مدارس دولتی نیز گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته حداقل شهریه در مدارس ابتدایی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: شهریه مدارس متوسطه اول در کمترین میزان شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در بیشترین میزان به ۲۸ میلیون تومان تعیین شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: در مدارس متوسطه دوم نیز حداقل شهریه هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در بیشترین میزان ۳۲ میلیون تومان تعیین شده است لازم به ذکر است که تعرفه کلاس‌های فوق‌برنامه با موافقت والدین تعیین قیمت می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ١٠٢ پروژه در قالب ٥٩٩ کلاس درس در هفته دولت در این استان، عنوان کرد: بخشی از مدارس فرسوده استان با طرح مولدسازی بازسازی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.