نخستین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان زبرخان در حالی در فرمانداری زبرخان برگزار شد که فرماندار این شهرستان از نبود متولی تبلیغات اسلامی در این جلسه گلایه کرد.

برگزاری جلسه صیانت از جوانی جمعیت در شهرستان زبرخان

به گزارش قدس خراسان، محمد عین القضات نقش ائمه جمعه و جماعات، ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی در فرهنگ سازی در خصوص جوانی جمعیت را متذکر شد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی باید در این جلسات حضور فعال داشته باشد و دفتر نمایندگی این اداره دایر شود.

فرماندار زبرخان برگزاری جلسات ماهانه در فرمانداری و پیگیری مصوبات جلسات را متذکر شد و از همه مسئولان ادارات و کمیته‌های تعیین شده خواست برنامه‌های کاربردی خود را در جلسه آتی بیان کنند.

در این جلسه فروزش مسئول سمن اجتماعی «نفس» که در خصوص جوانی جمعیت فعالیت دارد گزارشی از آمار جمعیتی، طلاق و ازدواج، باروری، موالید و مرگ و میر ارائه داد و با بیان اینکه در شهرستان زبرخان شهر اسحاق آباد بالاترین آمار و روستای باغشن پایین‌ترین آمار موالید را دارد، ثبت آمار بالای طلاق در این شهرستان با آمار ازدواج غیر منطقی بیان کردو افزود: به دلیل سهولت انجام امور قضایی در پرونده‌های طلاق، متاسفانه برخی از افراد ازسایر شهرستان‌ها به شهرستان زبرخان می‌آیند و همین امر باعث شده ثبت آمار طلاق با آمار ازدواج رابطه‌ای غیر منطقی داشته باشد که از مسئولان امر می‌خواهیم در این خصوص پیگیری داشته باشند.

در این جلسه سید محمد رسولی دادستان زبرخان بر پیگیری ثبت طلاق سایر شهرستان‌ها در شهرستان زبرخان تاکید و افزود: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بدون درنگ جلوی آن را خواهیم گرفت و در مجموعه قضایی شهرستان زبرخان هر کاری که از ما ساخته باشد برای جوانی جمعیت انجام می‌دهیم.

رسولی فراهم کردن زمین مورد نیاز برای والدین دارای فرزند سوم به بالا با همکاری ادارات مسکن و شهرسازی را متذکر شد و افزود: اگر فرمانداری برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز برای این خانواده‌ها هرچه زودتر تلاش کند و به نتیجه برساند قطعاً در خصوص فرزندآوری شاهده نتایج خوبی خواهیم بود.

خبرنگار: حسن نجم الشریعه
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.