مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس یزد گفت: نخستین دانشنامه دفاع مقدس کشور در ۹۰۰ صفحه در راستای معرفی نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس در این استان تهیه و آماده رونمایی است.

نخستین دانشنامه دفاع مقدس کشور در یزد تهیه شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ منصور زارع افزود: این دانشنامه شامل سه بخش اصلی شامل شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا و فرهنگی و اجتماعی است که با دقت مطالب تهیه و تدوین شده است.

وی با قدردانی از تمامی افرادی که در تهیه این دانشنامه همکاری داشته‌اند ادامه داد: برای چاپ و انتشار دانشنامه دفاع مقدس یزد بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه تامین و هزینه شد.

این مسئول بیان کرد: در فاز اول بیش از ۵۰۰ جلد از دانشنامه دفاع مقدس یزد چاپ و بین مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی و علاقه مندان توزیع می‌شود و بر حسب ضرورت نسبت به افزایش این تعداد اقدام لازم به عمل می‌آید.

زارع بیان کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین و ماندگارترین راه‌ها استفاه از کتاب و فرهنگ مکتوب است که برای گسترش آن تا پایان امسال پیگیری می‌شود.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.