فرماندار مشهد گفت:در هفته دولت تلاش کنید مرخصی غیرضروری نروید. در دهه پایانی صفر مرخصی همه مدیران ملغی است و همگی موظفند حضور داشته باشند.

مرخصی مدیران دولتی در دهه پایانی صفر ممنوع

به گزارش قدس خراسان، حسن محمدزاده عصر روز یکشنبه ۲۹ مردادماه، در پنجمین جلسه شورای اداری مشهد که در فرمانداری برگزار شد، به تبیین اقدامات و عملکرد این دستگاه پرداخت و اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده ساخت سازه‌ سنگی ملاتی است که در کنترل سیل و رسوب، کاهش وقوع سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، تثبیت آبراه‌ها و... نقش موثری دارد. همچنین پروژه بند خاکی با مشارکت آستان قدس رضوی در حال اجراست و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بودجه ۱میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مراحل پایانی را طی می‌کند. این بند خاکی با حجم ذخیره ۳۰هزار مترمکعب در سال در تامین آب روستای هندل آباد نقش مهمی دارد.

حسن محمدزاده ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما تخصیص اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی است. در شهرستان مشهد بیش از ۱۲هزار هکتار واگذاری جهت تامین مسکن شهری و روستایی به تعداد ۶۸ پلاک صورت گرفته است. همچنین ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار در کمربند سبز مشهد به شهرداری مشهد واگذار شده است. حدود ۱۶۳ فقره نیز به معدن کاران واگذار شد.

وی در خصوص اخذ سند مالکیت دولت گفت: تاکنون ۲۲۰ پلاک و ۵۹۰ جلد سند مالکیت جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده  نیز تا ۲ سال اینده انجام خواهد شد. همچنین در خصوص صیانت از اراضی منابع طبیعی در سال گذشته ۳۳ فقره پرونده تخلف با حدود ۱۱۰ تن چوب کشف شد.

محمدزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته مشهد در حوزه یگان حفاظت شهرستان‌ها رتبه برتر را کسب کرده است گفت: دستگاه‌های اجرایی نیاز به اراضی ملی دارند، باتوجه به اینکه در قانون پیش بینی شده، درخواست ما این است که نیازهای خودشان را اعلام کنند و استعلام از ما داشته باشند تا پروژه‌های عمرانی با هماهنگی بهتر انجام شود.

وی در پایان اعلام کرد: عزیزان می‌توانند با مشارکت در سامانه همیار طبیعت و در قالب کدهای ۱۳۹ و ۱۵۰۴ موضوعات را منعکس کنند. همچین لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی استعلامات ملکی را در سامانه‌ای که مشخص شده ثبت کنند تا از اول شهریور شناسه یکتا دریافت کنند.

برنامه‌های مشهد و شهرستان‌ها در هفته دولت

در ادامه مسئول پیگیری‌های ویژه فرماندار مشهد به تبیین برنامه‌ها و رویکرد شهرستان مشهد در هفته دولت پرداخت و گفت: دستورالعمل رسانه‌ای و تبلیغی توسط دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ارسال شده و در آن چهارچوب، سیاست و سناریو رسانه‌ای دولت مشخص شده است که در صورت اجرا بحث امیدآفرینی عموم در دستور کار قرار خواهد گرفت. این دستورالعمل را به انضمام دستورالعمل برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت برای همه دستگاه‌های اجرایی ارسال کردیم.

احمد بازووندی گفت: در دستورالعمل اجرایی، برنامه‌های عمومی و مشترکی وجود دارد که شامل تشرف شورای اداری به حرم امام رضا(ع)، حضور اعضای شورای اداری در گلزار شهدای بهشت رضا، دیدار با خانواده شهدا و و ایثارگران با اولویت‌ شهدای منتصب به دولت، نشست‌های صمیمی با اصحاب رسانه، نخبگان و اصناف و تولید و انتشار محتوا  در فضاهای مختلف با محتوای خدمات و دستاوردهای دولت در شهرستان می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به تورهای بازدید ویژه نخبگان و خبرنگاران، حضور و سخنرانی در نماز جمعه، بازدید از مجمع تشکل ها و سمن‌های مردمی، تقدیر ویژه کارکنان دستگاه‌ها و خانواده‌ها، نشست با صاحب نظران غیردولتی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، مراسم عزاداری در گلزار شهدای استانداری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت با استفاده از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی، دیدار استاندار و شورای اداری شهرستان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد و برگزاری جشنواره شهید رجایی اشاره کرد.

همه کارکنان دولت در مراسم هفته دولت شرکت کنند

در ادامه جلسه فرماندار مشهد ضمن تسلیت ایام و شهادت دو تن از هموطنان در حمله تروریستی شاهچراغ بیان کرد: لازم می‌دانم از مدیران دستگاه‌های اجرایی مشهد به دلیل تلاش شبانه‌روزی و خدمات‌رسانی‌هایشان به مردم به طور ویژه قدردانی کنم.

محسن داوری گفت: باتوجه به اینکه هفته دولت را در پیش داریم، از همه روسا و مدیران ادارات تقاضا دارم در این ایام رویکرد مردمی بودن دولت را تبییت و خدمت‌رسانی را به اوج برسانند و نشان بدهند این دولت مردمی است و اراده دارد که در خدمت مردم باشد. هر پروژه‌ای که در دستورکار قرار گرفته یا می‌تواند افتتاح شود، انتظار داریم نسبت به افتتاح و تبیین اقدامات تلاش کنید. همچنین انتظار است در این هفته دولت پرکارتر شود و مجموعه‌ها فعال‌تر حرکت کنند. توصیه می‌کنم مدیران دستگاه‌ها و کارمندان در این ایام در مزار شهدا و سایر برنامه‌های هفته دولت که بعد از وقت اداری است حاضر شوند.

فرماندار مشهد با اشاره به رویداد بزرگ اربعین گفت: دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند زائران اربعین به راحتی عازم عتبات شوند. برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده اما انتظار است همه دستگاه‌ها همکاری کنند. در روز اربعین هم مراسم جاماندگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای ماه شهریور دهه  پایانی صفر است که علاوه بر زائران پایانی تابستان، میزبان زائران دهه پایانی صفر هم هستیم و ماموریت بسیار سنگین و مهمی در پی داریم. انتظار ما این‌ است که طبق مصوبه قرارگاه خدمات سفر، همه دستگاه‌های متولی در این ایام فعالیت کنند و دستگاه‌هایی که به طور مستقیم دستور اجرایی ندارند نیز همکاری لازم را انجام دهند. در واقع یک بسیج به تمام معنا درستور کار خواهد بود.

داوری خطاب به کارمندان و مدیران دولتی گفت: در هفته دولت تلاش کنید مرخصی غیرضروری نروید. در دهه پایانی صفر مرخصی همه مدیران ملغی است و همگی موظفند حضور داشته باشند.

فرماندار مشهد افزود: در این دوسالی که دولت جدید مستقر شده، اقدامات بزرگی انجام گرفته است. از جمله در مباحث اقتصادی که بی محابا به سمتی میرفت که ما را دچار بحران کند اما توسط دولت مدیریت شد. اگرچه مردم ما از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند اما اقدامات بزرگی برای پیشگیری از این روند و کنترل آن به وجود آمده و در مدیریت تورم کارهای خوبی صورت گرفته است.

باید اقدامات دولت را برای مردم تبیین کنیم

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید بتوانند این اقدامات را برای مردم تبیین کنند گفت: امروزه باید بتوانیم خدمات ارائه شده به مردم را تبیین کنیم تا بتوانند برنامه ها را خوب تشخیص بدهند و به آینده امیدوار شوند. یکی از حوزه‌هایی که باید به ان توجه شود، اقدامات عمرانی و زیرساختی است که پیش از این تعطیل شده بود. در مشهد در چندین حوزه زیرساختی دچار بحران بودیم که تحولاتی در این راستا ایجاد شده است. یکی از این بحران‌ها کمبود مدرسه بود که در این راستا یک نهضت مدرسه سازی ایجاد شده و در همین ایام تعداد زیادی مدرسه افتتاح می‌کنیم.

داوری در ادامه گفت: در حوزه ابرسانی کمتر زمانی چنین بحرانی داشته ایم، امروز دغدغه داریم که نتوانیم این بحران را برای مردم تبیین کنیم. امروز با مدیریت صورت گرفته با وجود این بحران جدی، احساس کم آبی نمی‌کنیم و این بحران را در این تابستان گرم پشت سر گذاشتیم. همچنین در حوزه‌های مخابرات، حاشیه شهر و عمرانی نیز دستاوردهای مهمی داشتیم که باید به گوش مردم برسد.

فرماندار مشهد بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که نیاز به هشیاری همه دستگاه‌ها دارد، تلاش دشمن برای ایجاد درگیری در شهریور ماه است. لازم است دستگاه‌های دولتی و کارمندان آگاه باشند و تمام اقدامات پیش گیرانه را انجام دهند تا دشمن نتواند سواستفاده کند. در این راستا لازم است دستگاه‌های فرهنگی اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت: دستگاه‌های دولتی باید برای برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش و در راستای مشارکت حداکثری کار ویژه‌ای کنند. با عملکرد خود این اعتماد را به مردم برگردانید تا مشارکت بالایی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.