آیین نامه اجرایی واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز با عمر کمتر از پنج سال ابلاغ شد.

آیین نامه واردات انواع کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد + سند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، هیات وزیران به پیشنهاد وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و بند (ص) تبصره(۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آیین نامه ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون را تصویب کرد.

این آیین نامه با هدف پاسخگویی به نیاز حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین رفع نیازهای بخش صنعت و تولید و رفع انحصار به تصویب رسیده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی بند(ص) تبصره (۷) ماده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی  هوا و سوانح جاده ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود که با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده  ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذی­ربط) (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون ، اتوبوس ، مینی بوس و ون  مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.

آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با تأکید بر لزوم  تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می شود.

گزارش عملکرد این بند شامل تعداد و نوع خودروهای وارداتی و دستگاههای بهره ­بردار  توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه­ ماه یک­بار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می­ شود.

بر اساس این آیین نامه خودروهای وارداتی باید دارای استانداردهای لازم بر اساس قوانین مربوطه را داشته باشد.

طبق این آیین نامه سن خودرو بر مبنای سال ساخت، در زمان ورود به کشور باید کمتر از پنج سال باشد. همچنین دارا بودن حدود آلایندگی مجاز بر اساس قوانین و مقررات از دیگر شرایط برای خودروهای وارداتی است.

ورود و ترخیص خودروهای موضوع این آیین نامه در بنادر و گمرکات اجرایی کشور بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است.

منابع ارزی مورد نیاز این آیین نامه، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانی تعیین و ابلاغ می شود.

واردات , خودرو , واردات , خودرو , واردات , خودرو ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.