جانشین فرمانده فراجا با اشاره به لایحه حجاب و عفاف گفت: در برخی از بندهای این لایحه اشکالاتی وجود داشت که کارشناسان ما در کمیسیون حقوقی مجلس حضور دارند و نظرات فراجا در خصوص بازدارندگی این لایحه را ارائه کردند و امیدواریم قانونگذاران با دقت و سرعت این لایحه را رسیدگی و به تصویب برسانند.

درخواست پلیس برای تصویب دقیق و سریع لایحه حجاب و عفاف

سردار قاسم رضایی در دیدار با امام جمعه موقت اصفهان گفت: ورود موادمخدر به کشور یکی از خطوط قرمز فراجا است و در این حوزه اقدامات ما به صورت مستمر و مداوم انجام می‌گیرد، به طوری که طی هفته گذشته شش تن انواع مواد افیونی توسط ماموران فراجا در کشور کشف شده است.

وی برخورد قاطعانه با خرده فروشان موادمخدر را یکی از جدی‌ترین برنامه‌های پلیس برشمرد و افزود: البته با تمام تلاش‌های پلیس باز هم شاهد فعالیت این‌گونه افراد هستیم و معتقدیم باید در خصوص مجازات افراد خرده فروش به گونه‌ای عمل شود که برای آنها عبرت آموز باشد.

جانشین فرمانده فراجا معتادان متجاهر را مهمترین عاملان سرقت‌های خرد در کشور عنوان کرد و گفت:‌ پلیس بارها اعلام کرده که در صورت افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ آماده است تا در کمترین زمان ممکن تمامی این افراد را جمع آوری کند. هم اکنون ظرفیتی که برای نگهداری معتادان متجاهر در استان اصفهان ایجاد شده جوابگو نیست و باید مسئولان استان نسبت به افزایش ظرفیت کمپ‌های مشمول ماده ۱۶ این استان اقدام مؤثری انجام دهند.

انتقاد پلیس از اطاله دادرسی و متناسب نبودن مجازات‌ها

وی اطاله دادرسی و متناسب نبودن مجازات‌ها با جرایم را دو چالش جدی برشمرد و اظهارکرد: از دستگاه قضائی و به خصوص قانونگذاران مجلس خواستاریم که به این موضوع رسیدگی کنند و هزینه جرم را برای مجرمان افزایش دهند.

رضایی، با تاکید بر اینکه حمل، نگهداری و استفاده از سلاح جرم است، گفت: مجدانه پیگیر جمع آوری سلاح غیرمجاز از دست افراد هستیم. همین قتلی که اخیراً در اصفهان رخ داد و منجر به شهادت دو نفر از ماموران جان برکف انتظامی شد، به دلیل استفاده غیر مجاز از سلاح بود که در خصوص مقابله جدی با این جرم تدابیر و دستورات لازم را به مسئولان انتظامی استان اصفهان ابلاغ کردیم.

جانشین فرمانده فراجا با بیان اینکه دشمن به جد دنبال ترویج اباحه‌گری و بی‌حجابی در جامعه است گفت: نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف تکلیف مدارانه است، همانطور که مقام معظم رهبری بی‌حجابی را حرام شرعی و حرام سیاسی دانستند. درکنار کارهای ایجابی و فرهنگی اقدامات سلبی و مقابله‌ای با افرادی که عامدانه دست به کشف حجاب زده و به نوعی مروج این عمل هستند را دنبال می‌کنیم. برآوردها هم نشان می‌دهد که این موضوع در کل کشور مهار شده و دشمن در نقشه‌ای که برای نظام ما کشیده بود ناکام شده است.

رضایی در خصوص لایحه حجاب و عفاف هم گفت: در برخی از بندهای این لایحه اشکالاتی وجود داشت که کارشناسان ما در کمیسیون حقوقی مجلس حضور دارند و نظرات فراجا در خصوص بازدارندگی این لایحه را ارائه کردند و امیدواریم قانونگذاران با دقت و سرعت این لایحه را رسیدگی و به تصویب برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.