۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 907705

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور از مسدود شدن چند هزار سایت قمار در راستای مبارزه با پولشویی خبر داد.

چند هزار سایت قمار مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی اشرف درویشیان امروز در همایش ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: در ۲۰ سال گذشته اینترنت و فضای مجازی به این شکل وجود نداشت، اما امروز این فضای مجازی هم بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف و مشاغل تسهیل‌گر در امور مردم شده و هم بسته‌ای برای انجام فساد فراهم کرده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور اظهار داشت: برای مقابله با پولشویی، چند هزار سایت قمار شناسایی و مسدود شد و همچنین سایت‌های خرید و فروش عتیقه‌جات قاچاق و سایر کالاهای قاچاق شناسایی و مسدود شد. بنابراین شیوه‌های مبارزه با پولشویی تغییر پیدا کرده است.

درویشیان این را هم گفت: الزامات مقابله با فساد و پولشویی این است که بین بخش‌های دارای مسئولیت باید هماهنگی وجود آید و در دولت مردمی این هماهنگی وجود دارد و تلاش مرکز مالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قابل توجه و تقدیر است، اما باز هم نیاز به افزایش همکاری و تعامل وجود دارد.

وی با بیان اینکه صرف تهیه یک قانون خوب کافی نیست، افزود: مهم‌تر از آن اراده لازم برای اجرای قانون است، چون برخی قوانین خوبی تهیه شده و با وجود آنکه ۱۲ سال از آن گذشته، مانند قانون شفافیت مالی دستگاه‌ها، اما چون اراده‌ای پشت آن نیست اجرا نشده و یا قانون مبارزه با فساد که از ۱۶ سال پیش تهیه شده، درحالی‌که بسیاری از مدیران دستگاه‌ها، این قانون را حتی یک بار هم مطالعه نکرده و اجرا نشده است. بنابراین فقط قانون و مقررات کافی نیست و باید اراده جدی برای اجرای قانون وجود داشته باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور  اظهار داشت: شناسایی بسترهایی که موجب انجام جرم پولشویی و تامین مالی تروریسم می‌شود، بسیار مهم است، چون مفسدان در این زمینه مرتب از شیوه‌های نوین و  جدید استفاده می‌کنند و باید ما هم به‌روز شویم.

درویشیان افزود: در سال‌های قبل رمزارز وجود نداشت، اما امروزه رمزارز بستری برای انجام پولشویی شده که از طریق رمزارزها هم سرمایه ملی از کشور خارج می‌شود و هم پولشویی صورت می‌گیرد و برای مقابله با رمزارزها باید فکری شود.

وی اضافه کرد: مجلس برای رمزارزها ورود ناقصی داشت، اما متأسفانه آن را متوقف کرد و ما باید با ابزارهای نوین با جرایمی مثل پولشویی و تامین مالی تروریسم مقابله کنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه اصول ۱۲ گانه سند تحول دولت مردمی، زمینه مناسبی برای مقابله با فساد است، گفت: در این اصول ۸۵ مورد برای دستگاه‌ها وظیفه پیش‌بینی شده است که در پیشگیری و مقابله با فساد تأثیر دارد و برای هر دستگاه اقدامات و وظایفی تعریف شده است و پیوست ضدفساد برای فعالیت هر دستگاه تعریف شده است که بازرسی ریاست جمهوری مسئول پیگیری اقدامات در دستگاه‌های اجرایی و شناسایی گلوگاه‌ها و بستر فساد در دستگاه‌ها است که اگر این گلوگاه‌ها را شناسایی و رفع نکنیم، با بخشنامه و دستورالعمل کاری از پیش نمی‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.