مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی استان از ۲۷۷ تشکل در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۶ تشکل در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

افزایش تشکل های کارگری در استان مرکزی/کاهش ۶ درصدی حوادث کار

به گزارش قدس انلاین، جمشید امیدی ۳۱ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از یک تا هفتم شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده و برای هر روز نیز عنوانی مشخص شده و برای این هفته برنامه هایی هماهنگ شده است.

وی افزود: در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر، ۸ شرکت تعاونی امتیاز ارزیابی برتر ملی و ۲۰ تعاونی امتیاز برتر استانی را کسب کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در این هفته ۸ شرکت تعاونی به حجم سرمایه گذاری ۲۰۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند که زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر را فراهم می کنند.

امیدی در خصوص نرخ بیکاری اضافه کرد: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ بالغ ۷.۸ بوده که سال گذشته به ۷.۳ کاهش پیدا کرده همچنین این نرخ از ۶.۶ در فصل بهار سال گذشته به ۵.۸ در بهار سال جاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از ۳۶.۶ درسال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۱ نیز همان رقم بوده و ثابت مانده است. آمار شاغلین استان مرکزی از سن ۱۵ ساله و بیشتر، در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ به میزان یک و نیم درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سهم اشتغال در بخش خدمات استان ۴۰.۷ درصد، در بخش کشاورزی ۱۴.۵ درصد و در بخش صنعت ۴۴.۸ درصد است.  

امیدی با اشاره به سامانه ملی رصد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اطلاعات بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر و سال گذشته ۲۷ هزار و ۱۸۲ نفر در این سامانه ثبت شده که ۱۴ درصد بیشتر از تعهد بوده است. تعداد بیمه شدگان اجباری در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۲۱ هزار و ۱۳۶ نفر به ۲۳۰ هزار و ۹۲۴ نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کارگاه های فعال استان در اردیبشت سال ۱۴۰۲ نسبت به اردیبهشت سال ماقبل آن، تقریبا ۲.۵ درصد افزایش داشته و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به تیرماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دادخواست های واصله در اسفند سال گذشته نسبت به اسفند سال ماقبل آن کاهش ۱۷.۲ درصدی داشته، همچنین تشکل های کارگری و کارفرمایی استان از ۲۷۷ تشکل در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۶ تشکل در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

امیدی افرود: تعداد حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی در رابطه با طرح کالابرگ الکترونیکی در استان ادامه داد: قبلا اینگونه بود که اگر هر یک از افراد سه دهک پایین جامعه به میزان ۸۰ درصد از یارانه نقدی خود یعنی ۳۲۰ هزار تومان را در قالب سبد غذایی خریداری کنند، علاوه بر ۴۰۰ هزار تومان یارانه معیشتی‌شان ۸۰ هزار تومان معادل ۲۰ درصد یارانه اضافه برای‌ آنها واریز می‌شد، اما از امروز این خرید به ۵۰ درصد یعنی ۲۰۰ هزار تومان رسیده که به ازای این خرید ۱۲۰ هزارتومان به یارانه آنها اضافه می شود.

امیدی بیان کرد: در این طرح تاکنون ۴۷ میلیارد تومان خرید انجام شده که ۲۰ میلیارد تومان، از اعتبار یارانه استفاده شده و ۲۷ میلیارد تومان پرداخت نقدی صورت گرفته است، این خریدها از سوی ۳۱ هزار و ۱۴۵ خانوار انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.