استاندار کرمان گفت: معادن زغالسنگ کوهبنان نیاز به نوسازی تجهیزات و طرح توسعه دارند.

استاندار کرمان: تجهیزات معادن زغالسنگ کوهبنان نیاز به نوسازی دارند

به گزارش  قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان امروز در شورای اداری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: معادن زغالسنگ در شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور قرار دارند و به صورت مستقیم بر زندگی مردم این شهرستان‌ها اثر گذار است، بنابراین نیاز به نوسازی تجهیزات و طرح توسعه دارند.

 وی با اشاره به اینکه آلایندگی شرکت زغالسنگ کم است، تصریح کرد: جا دارد که واردات زغالسنگ سامان‌دهی شود.

 مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز اظهار کرد: راه‌اندازی کمیته تحقق شعار سال در شهرستان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری بسیار ضروری است.

 وی ابراز داشت : به گفته مدیرعامل شرکت زغالسنگ‌ زیان انباشته شرکت ۱۵۷۰ میلیارد تومان و هرماه ۴۰ میلیارد اضافه می‌شود، بنابراین جا دارد عددی قابل قبول برای بیمه و دارایی به شرکت تخیصص داده شود.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: واگذاری شرکت زغالسنگ به زیر مجموعه‌ای از زنجیره تولید تخصصی، تزریق نیروی جوان به معاون، ارائه بسته‌های تشویقی برای کارگران و کارکنان، رفع مشکلات درمانی کارگری، تجهیز معادن و خرید وسایل مورد نیاز خصوصا هشونی باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی ابراز داشت: رفع مشکل شرکت زغالسنگ در راستای یک درصد ارزش برای بیماری‌های کارگران معادن و تزریق به بیمارستان‌های شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان افرود: کوهبنان شهری با ۳۵۰ میراث فرهنگی که حیات مجدد کوهبنان با گردشگری معادن و هیجانی ایجاد می‌شود که جا دارد معادن متروکه به نقطه ویژه گردشگری مبدل شوند.

 وی تصریح کرد: ما سومین یا چهارمین نقطه سرب و روی در کشور هستیم در حالی که شرکت آریا جنوب ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در برنامه دارد که جا دارد بحث ۲۵ لیتر آب بر ثانیه مرتفع و در هفته دولت گلنگ‌زنی شود و این طرح ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار خواهد کرد. 

 در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان با تسلیت شهادت حضرت رقیه افزود: جمهوری اسلامی با تقویت ایمان و امید پیشرفت‌های خوبی در صنعت دفاعی دارد.

 وی افزود: خواسته‌های قشر کارگر که ولی نعمت انقلاب و مظلوم هستند و برای حمایت از نظام و پیدا کردن لقمه نان حلال تلاش می‌کنند مشکلات آنان برطرف شود.

در ادامه‌ عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور وزیر در جمع کارگران خواستار رسیدگی به امور جامعه کارگری شد.

 استاندار کرمان نیز گفت: معادن زغالسنگ در شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور قرار دارند و به صورت مستقیم بر زندگی مردم این شهرستان‌ها اثر گذار است، بنابراین نیاز به نوسازی تجهیزات و طرح و توسعه دارند.

 وی با اشاره به اینکه آلایندگی شرکت زغالسنگ کم است، تصریح کرد: جا دارد که واردات زغالسنگ سامان‌دهی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.