رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید محصولات زراعی خراسان از سه هزار و ۳۶۵ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به چهار هزار و ۷۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ رسید.

افزایش ۵۰ درصدی محصولات زراعی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، غلامرضا قنبری در خصوص شاخص‌های اقتصادی اداره‌ کل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: سطح زیر کشت اراضی زعفران در سال ۱۴۰۰ برابر با ۷۷ هزار هکتار بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی سطح زیر کشت اراضی زراعی استان را در سال ۱۴۰۰  حدود ۴۳۴ هزار هکتار خواند که در سال ۱۴۰۱ به ۶۰۷ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: سطح زیر کشت اراضی گلخانه‌ای خراسان رضوی نیز در مدت مشابه از ۱۵۳.۸ هکتار به ۱۸۱.۳ هکتار رسیده و این اراضی شامل کشت سبزی، صیفی، توت فرهنگی و گیاهان داروئی است.

قنبری ادامه داد: در کل استان میزان تولید تمام محصولات زراعی از سه هزار و ۳۶۵ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به چهار هزار و ۷۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ رسیده که رشدی حدودا ۵۰ درصدی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز و ماهی در استان گفت: با افزایش تولید در سال گذشته سالانه ۹۲ هزار و ۲۶۲ تن گوشت قرمز و ۱۲ هزار و ۵۰۸ تن گوشت ماهی در استان تولید می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.