استاندار نجف روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که فرودگاه این شهر پذیرای بیش از ۹۰ درصد از زائرانی است که به صورت هوایی برای زیارت اربعین وارد عراق می‌شوند.

فرودگاه نجف پذیرای بیش از ۹۰ درصد زائران هوایی اربعین

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «ماجد الوائلی» استاندار نجف اشرف روز سه‌شنبه جزئیات طرح امنیتی و خدماتی این استان برای زیارت اربعین را ارائه کرد و گفت که فرودگاه نجف پذیرای بیش از ۹۰ درصد از زائرانی است که هوایی وارد عراق می‌شوند. 

وی که با خبرگزاری رسمی عراق (واع) صحبت می‌کرد، گفت: «استان نجف به صورت زودهنگام، اقدام به آماده سازی برای استقبال از زائران کرده و تمام ملاحظاتی که طی طرح امنیتی ویژه سال گذشته شناسایی شده بود، برطرف گردیده است».

الوائلی افزود که استان نجف آماده سازی برای زیارت اربعین را از روز نخست ماه صفر (۲۷ مرداد) آغاز کرده و طرح امنیتی ویژه ایام زیارت در این استان تا روز ۳۰ صفر (۲۵ شهریور) ادامه خواهد یافت.  

وی با اشاره به اینکه با توجه به مرقد امام علی علیه‌السلام و دیگر مزارها، این استان در ایام زیارت اربعین فقط محل عبور زائران نخواهد بود و تعداد زیادی از زائران در این شهر نیز اقامت خواهند داشت. 

حیدر رحیم، رئیس بخش رسانه‌ای آستان مطهرعلوی نیز روز دوشنبه خبر داد که این نهاد مقدس در تلاش است بهترین خدمات را برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه کند.

 رحیم  به خبرگزاری رسمی عراقی (واع) گفت: دبیرخانه حرم مطهر، از طریق کمیته احیای مناسبتها و برگزاری مراسم، در حال فراهم ساختن مقدمات است تا بهترین خدمات را برای برگزاری مراسم اربعین در مرقد مطهر حضرت علی (ع) ارائه کند.

وی ادامه داد: اسکان، مهمترین خدمت اصلی به زائران است؛ در این زمینه ۲۶ سالن از جمله صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) با ظرفیت بالغ بر ۳۰ هزار نفر زائر فراهم شده است. همچنین استراحتگاههای یعسوب الدین والمرتضی که در مسیر زائران و در عمود ۹۶ قرار دارند، برای این منظور تهیه شده است.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.