رییس‌پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به دستگیری فردی که با ارائه رسید جعلی اقدام به خرید طلای شهروندان کرمانی و استان‌های دیگر کرده بود در رابطه با اینگونه کلاهبرداری‌ها به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری از فروشندگان طلا با ارائه رسید جعلی/ سارق در کرمان دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در تشریح این خبر افزود: یک خانم با افراد آگهی دهنده فروش طلاجات تماس حاصل می کرد و با اعلام اینکه خریدار طلای آنها با قیمت مناسب است، این افراد را به طلافروشی های سطح شهر کشانده و با وزن کردن طلا، به صورت حضوری خرید را انجام می داد.

وی ادامه داد: این فرد هنگام تحویل طلا به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی، یک تراکنش جعلی پرداخت وجه را از طریق تلفن همراه خود به آن ها نشان می داد و محل را ترک می کرده است.

وی اظهار داشت: در این راستا در پی وصول چندین فقره شکایت با بررسی های تخصصی صورت گرفته، هویت فروشنده مشخص و محل های تردد این خانم در استان های فارس، بندرعباس، البرز، گیلان و تهران مشخص و در نهایت در هنگام ورود مجدد به کرمان شناسایی و در نهایت دستگیر شد.

سرهنگ میرحبیبی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ مالباخته به پلیس کرمان مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده اند و اقدام های لازم برای شناسایی سایر شکات در استان کرمان و سایر استان های کشور در حال انجام است به شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.