رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۶پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴۶۵میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای ۱۸۲۳ نفر و تثبیت شغل برای ۳۲۰۱ نفر بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

بهره‌برداری از ۱۰۶ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، خسرو شهبازی اول شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه تعهداتی در قبال شعار سال داریم و علی رغم کاهش ۱۱ درصدی بارندگی نسبت به بلند مدت در استان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال ۶۴هزار تن کود به عنوان تغذیه گیاهی توزیع شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۹۵۵هزار تن تولید گندم داشتیم که تاکنون ۶۴۳هزار تن از کشاورزان خریداری شده و رتبه پنجم تولید گندم را در کشور کسب کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی یاد آور شد: برای احیای دریاچه ارومیه نیاز است بخشی از کشاورزی و اشتغال حوزه کشاورزی استان را حذف کنیم تا فشار از دریاچه کاهش یابد.

وی اظهار کرد: متاسفانه روند احداث خانه باغ در استان افزایشی بوده بطوری که در ۳سال اخیر در ارومیه ۸۴۰۰ خانه باغ احداث شده که بطور تخمینی ۳۰درصد این خانه باغ‌ها دارای چاه و استخر هستند که منجر به ایجاد تنش آبی در حاشیه دریاچه ارومیه شده است.

وی ادامه داد: سهم آب در بخش کشاورزی استان از ۸۱۰ میلیون مترمکعب با کاهش ۴۰ درصدی به ۴۴۷میلیون مترمکعب سالانه رسیده است.

شهبازی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۵۰ هزار تن صادرات سیب از استان داشتیم.

معدوم سازی۵۱ تن فرآورده گوشتی در آذربایجان غربی

خلیل‌زاده، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست خبری افزود: در سال جاری ۵۳ هزار و ۳۰۸مورد بازدید از ۵۲۸ مراکز عرضه مواد پروتئینی و گوشتی در استان توسط بازرسان دامپزشکی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: مجموع فرآوده های ضبط شده از این بازدیدها ۲۳۷تن در سطح استان است.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در طول سال بدون تعطیلی از واحدهای دامی و عرضه محصولات گوشتی بازدید می‌کند، یاد آور شد: در سال جاری ۵۱ تن از محصولات ضبط شده در استان معدوم سازی شده‌اند.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۱۸مورد پلمب در سطح مراکز عرضه داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.