با فعالیت مجدد بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان، طی دو روز گذشته تاکنون ۴۸۸ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند.

آخرین وضعیت طوفان در سیستان/ مراجعه ۴۸۸ نفر به مراکز درمانی

به گزارش قدس آنلاین،  بادهای ۱۲۰ روزه سیستان همچنان با فراز و فرود به فعالیت خود تداوم می‌دهد و به دلیل عدم تثبیت خاک و خشکی پهنه تالاب هامون و اراضی کشاورزی، شاهد خیزش ریزگردها و متعاقب آن بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی برای مردم و مشکلاتی متعدد دیگری در بخش‌های مختلف است.

بدعهدی کشور دوست و همسایه افغانستان، کمبود اعتبارات تثبیت خاک‌ها، نبود آب در تالاب هامون، عدم وجود کشاورزی در اراضی با توجه به خشکسالی‌ها، مهاجرت و غیره بر شدت ریزگردها و گرد و خاک در منطقه افزوده است.

وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۷۰۰ متر کاهش داد.

علی ملاشاهی افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز چهارشنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۷۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و همراه با گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک خواهیم داشت و در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاً شدید و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود، تصریح کرد: در ترددهای جاده‌ای احتیاط شده و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

طوفان ۴۸۸ نفر را راهی مراکز بهداشتی و درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۸۸ نفر از ساکنان حوزه شمال استان در پی وقوع طوفان در این منطقه به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد.

مجید محبی  افزود: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از صبح ۳۰ مرداد تاکنون، در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، ۴۸۸ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شده‌اند که از این تعداد، ۶۴ نفر اکنون بستری بوده و یک نفر نیز به دلیل تصادف متأثر از ریزگردها، فوت شده و مابقی افراد ترخیص شده و به منازل خود بازگشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ناراحتی‌های تنفسی، قلبی و چشمی از عمده علائم مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه سیستان از شب گذشته تاکنون بوده است.

وی گفت: تمامی نیروهای ‏امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان در حالت آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.