مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بایگانی ادارات استان‌های خراسان آزادسازی و از این میان اسناد ارزشمند شناسایی شده است.

آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از بایگانی ادارات استان‌های خراسان

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مجتبی محمودی امروز چهارشنبه در نمایشگاه هفته دولت در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی نهادی است که نگاهبان حافظه ملی و نماد هویت ملی ایرانیان است. کتاب و اسناد تاریخی که بال‌های هویتی مردم هستند در این مرکز نگه‌داری می‌شوند. گردآوری اسناد و میراث ماندگار مکتوب، نگه‌داری مناسب و مرمت اسناد، سازمان‌دهی و فهرست‌نویسی، نمایه‌سازی و دیجیتال‌سازی آن‌ها، ارائه خدمت به پژوهشگران و اشاعه اسناد به مردم از وظایف این سازمان است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور در خصوص اقدامات این نهاد طی دو سال اخیر تصریح کرد: در دو سال اخیر که دولت انقلابی و مردمی روی کار بوده است سعی شده به مردم نزدیک‌تر شویم و با فراخوان عمومی اسناد و کتب قدیمی در ماه‌های اخیر مواریث مکتوب مرتبط با تاریخ استان‌های خراسان جمع‌آوری شده است. همچنین در تاریخ شفاهی به سراغ مفاخر مشهد رفتیم و درصدد گردآوری اسنادی که در اختیار مردم است، هستیم.

وی گفت: یکی دیگر از وظایف این سازمان آزادسازی بایگانی و آرشیو راکد ادارات است که تاکنون در استان ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بایگانی اداره‌ها و نهادهای اجرایی آزادسازی و از این میان اسناد ارزشمند شناسایی شده است.

همچنین محمودی درباره خدمات برخط سازمان هم می‌توان به ارائه بیش از ۲۴ هزار جلد نسخه تمام متن کتاب کودک و نوجوان، متن کامل نشریات دوره قاجار به بعد، بخش عمده‌ای از متن کامل نسخ خطی موجود در مخازن سازمان و دیگر مجموعه‌های موضوعی در کنار ده‌ها نمایشگاه اسنادی موضوعی که به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دارد، اشاره کرد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور اظهار کرد: هفته دولت فرصت خوبی برای معرفی سازمان‌ها به مردم و ایجاد ارتباط بهینه مردم با ارگان‌ها است و نمایشگاه دست‌آوردهای دولت در مشهد به‌عنوان تجلی خدمات دولت سیزدهم در دو سال نخست، اقدامی مغتنم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.