مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گزارشی از مترو در خصوص فرونشست به ما نرسیده اما به مدیرعامل تاکید شده در همه مراحل اجرای پروژه مترو در خط ۲ ملاحظات فرونشست را در نظر بگیرند.

توضیحات مدیریت بحران اصفهان درباره  فرونشست مترو

به گزارش قدس آنلاین، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه فرونشست چالش جدی در استان اصفهان است، اظهار داشت: مطالعات صورت گرفته بیانگر تشدید این پدیده در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه مطالعات پهنه بندی خطر فرونشست در برخی از دشت‌های استان اصفهان انجام شده و باید این مطالعات در دیگر دشت‌ها نیز انجام شود، ابراز داشت: از یک ماه گذشته تیمی از مرکز مطالعات زمین شناسی در اصفهان مستقر شد تا این مطالعات را انجام دهد و نرخ جدید فرونشست در استان را اعلام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مطالعات فرونشست در شهر اصفهان نیز با همکاری شهرداری اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: این مطالعات تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و شهرداری متعهد شده است تا پایان سال این مطالعات را ارائه دهد.

وی افزود: با پایان این مطالعات زون‌های پرخطر شناسایی و دسته بندی می‌شود و برای کاهش خطرات و کنترل آن راهکارهای مورد نظر ارائه خواهد شد.

هنوز آئین‌نامه ساخت و ساز در مناطق دارای فرونشست تدوین نشده است

شیشه فروش با بیان اینکه هنوز در کشور آئین‌نامه‌ای مبنی بر دستورالعمل‌های ساخت و ساز در نقاط دارای فرونشست تدوین نشده است، افزود: از این رو باید این آئین نامه نیز هر چه زودتر تدوین شود.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات راه و شهرسازی باید این مطالعات را هر چه زودتر انجام دهد و نتایج آن را برای ابلاغ به دستگاه‌های ذی ربط ارائه دهد.

لزوم تخلیه ۳۰ مدرسه تحت تأثیر فرونشست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اخیراً بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حکم تخلیه ۳۰ مدرسه در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان و برخوار به دلیل آسیب‌های ناشی از فرونشست صادر شده است، افزود: باید این مدارس بازسازی، بهسازی و تاب آوری آنها افزایش یابد تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص فرونشست در مترو اصفهان نیز گفت: گزارشی از مترو در خصوص فرونشست به ما نرسیده است اما به مدیرعامل تاکید شده در همه مراحل حفاری و اجرای پروژه مترو در خط ۲ ملاحظات فرونشست را در نظر بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.