در گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و هند درباره مناسبات دوجانبه و وضعیت عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس بحث و تبادل نظر شد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای هندی درباره روابط دوجانبه و عضویت ایران در بریکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «سوبرامانیام جایشانکار» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند چهارشنبه شب اول شهریور ماه تلفنی گفت وگو کردند.

برخی موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین نشست سران بریکس پلاس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و موضوعات در دستورکار این نشست از جمله موارد مورد رایزنی در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس و اولویت‌های مطروحه در نشست سران این گروه در ژوهانسبورگ برای پذیرش اعضای جدید مورد بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان از تلاش‌های مثبت هند در این خصوص قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در رایزنی با وزرای امور خارجه هند، چین، آفریقای جنوبی، برزیل و روسیه، بر اهمیت توجه جدی به درخواست عضویت ایران در بریکس تأکید کرد. 

پیش از این رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز با رؤسای جمهور روسیه و نخست وزیر هند در این خصوص به صورت تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.