۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 908698

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت:: در حال حاضر ذخایر خونی استان خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و در کف وضعیف آبی (ذخیره خونی بین ۶ تا هشت روز) قرار گرفته است. 

کاهش شدید ذخایر خونی خراسان‌رضوی

به گزارش قدس خراسان،دکتر محمد شریف الحسینی اظهار کرد: هم‌اکنون این نهاد نیازمند مراجعه داوطلبان اهدای خون برای همه گروه‌های خونی مثبت و منفی به ویژه چهار گروه خونی «O منفی، A مثبت، AB منفی و A منفی» است.

وی بیان کرد: افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی به دلیل افزایش اعمال جراحی در تابستان، افزایش سفرهای برون شهری و تصادفات جاده‌ای و حضور جمعیت بسیار زائران رضوی در استان و نیز کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون در روزهای گرم سال از مهمترین دلایل کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی است.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: لذا برای تامین خون بیماران نیازمند و نیز تامین بانک خون ۶۳ بیمارستان‌ استان نیازمند اهدای خون از همه گروههای خونی هستیم و پایگاههای اهدای خون در مشهد و شهرستان‌ها پذیرای اهدای خون داوطلبان هستند.

شریف الحسینی افزود: داوطلبان اهدای خون در تمامی گروه های خونی می توانند امروز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ به پایگاه مرکزی اهدای خون واقع در میدان تقی آباد مشهد مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.