الکساندر لوکاشویچ نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) گفت که به رغم فضای تقابلی شدید هیج بحثی برای خروج مسکو از این نهاد مطرح نیست.

روسیه : هیچ بحثی برای خروج مسکو از سازمان امنیت و همکاری اروپا مطرح نیست

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از تاس، لوکاشویچ در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا در پاسخ به این سوال که آیا موضوع خروج از سازمان امنیت و همکاری اروپا در بالاترین سطح بررسی می شود و آیا مذاکراتی در حال انجام است یا خیر، پاسخ منفی داد و افزود : «نه، چنین بحث‌هایی نیست و هیچ رویه‌ای برای خروج از سازمان وجود ندارد.»

وی خاطرنشان کرد که خروج فدراسیون روسیه از سازمان امنیت و همکاری اروپا رویای رژیم کی یف است.

لوکاشویچ ادامه داد، کی یف بر شیپور تبلیغاتی روسیه جایی در " سازمان امنیت و همکاری اروپا" می دمد اما آیا لازم است سازمانی را که ایجاد کرده ایم به این باند ضد روسی بسپاریم؟

وی افزود: به رغم گرم شدن فضای تقابلی در سازمان امنیت و همکاری اروپا، این سازمان همچنان بستری برای تعامل ما با کشورهای غربی است.

این مقام روسی تاکید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنان "یکی از مرزهای حفاظت از منافع" طرف روسی است.

لوکاشویچ تاکید کرد: «ما حق تسلیم آن را نخواهیم داشت و نداریم. ما از این سازمان به عنوان بستری برای تجزیه و تحلیل دقیق و مستدل از روندها در منطقه یورو آتلانتیک و همچنین مسائل حادی که افکار عمومی و روسیه را نگران می کند استفاده می کنیم.

وی بیان داشت: طرح موضوعاتی مانند حقوق بشر، نقض حقوق جمعیت روسی زبان در بالتیک جلوه ای از جاه طلبی های نو استعماری ایالات متحده و متحدانش است.

این نماینده دائم ابراز امیدواری کرد که این سازمان همچنان برای "ثبات سازی وضعیت بین المللی" و "توسعه پارامترهای همزیستی مسالمت آمیز" مفید باشد.

لوکاشویچ خاطرنشان کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا می تواند به بستری برای حل و فصل بحران اوکراین تبدیل شود.

این دیپلمات روسیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند مبنی بر اینکه سازمان امنیت و همکاری اروپا می تواند در سال ۲۰۲۵ در دوران ریاست هلسینکی به سکویی برای گفتگوهای صلح بین روسیه و اوکراین تبدیل شود، یادآور شد که مسکو با چنین ریاستی موافقت کرده است. فنلاند از نظر نظامی بی طرف بود.

وی یادآور شد که طی ۳۰ سال گذشته سازمان امنیت و همکاری امنیت اروپا (OSCE) در هیچ مناقشه ای در حوزه مسئولیت خود اعم از منازعه ترانس نیستریا، ارمنی- آذربایجان، گرجستان- آبخاز، گرجستان و اوستیای جنوبی، درگیری کوزوو موفق نبوده است و خلاصه این که "ورشکستگی " این سازمان همه جا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.