استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در هفته دولت ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در استان بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان می شود.

بهره‌برداری از ۲۶۰۰ واحد مسکونی در آذربایجان‌شرقی در هفته دولت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت مقارن با شهادت دولتمردان شهیدان باهنر و رجایی است؛ رهبر انقلاب در مورد این دو شهید فرموده‌اند که این‌ها الگوی دولت اخلاص است. 

وی با بیان اینکه شهیدان باهنر و رجایی در شرایطی دولت را تشکیل داده بودند که دولت قبل آنها دولت لیبرال بود و وابسته به اجانب بود، افزود: این دو شهید به عنوان دولتمردان تراز انقلاب تبلور انقلاب اسلامی شدند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی به ویژگی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: الآن هم دولت سیزدهم با همان مشی و سبک و با مدیریت جهادی و سادهزیستی و مردمی بودن و اخلاص، مبارزه با استکبار جهانی، دولت پاسخگو و متخصص با روشن‌بینی و استقامت در شاخصه‌های فکری انقلاب حرکت می‌کند. 

دولت اسلامی در گام دوم انقلاب در دولت سیزدهم ترجمه شده است

وی تاکید کرد: دولت اسلامی در گام دوم انقلاب در دولت سیزدهم ترجمه شده است؛ در این دو سال اخیر اقدامات و تلاش‌های دولت سیزدهم را نگاه کنید متوجه می‌شوید که این‌دولت طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمام تجربیات ۴۴ ساله انقلاب را مورد استفاده قرار داده و بدون فرار از مشکلات با اهتمام برای حل مشکلات پیش می‌رود. 

خرّم گفت: اگر فقط در استان خودمان مثالی بزنم، در دو سفر رئیس جمهور به این استان دستاوردهای بلند و کم‌نظیر ایجاد شده است. 

وی با اشاره بر اینکه اولین وظیفه متصور دولت از خود، احیای پروژه‌های عقب افتاده است، گفت: دولت سیزدهم مشکلات گذشته را ساماندهی کرد، امید و اعتماد مردم را افزایش داد وهمچنین خدمت بی‌منت به مردم در اقصی نقاط کشور را انجام داد. 

 هیچ دیواری بین مردم و دولت نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه هیچ دیواری بین مردم و دولت نیست، گفت: مشکلات حل نشدنی چند ساله جزو مطالبات مردم و همچنین جزو اهداف دولت سیزدهم است. 

وی توضیح داد: استان آذربایجان‌شرقی دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر در راه‌های اصلی و روستایی و شاه‌راه‌های بین شهری در حال عملیاتی است این میزان قبلا ناقص مانده بود و در دولت سیزدهم  ادامه داشته است.

خرّم ادامه داد: در راه روستایی ۷۵۰ هزار کیلومتر زیر آسفالت و ترمیم رفته است. 

وی به اجرای پروژه‌های اتوبان تبریز و ارومیه، هشترود_مراغه در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در هفته دولت  امسال ۲۵۰ روستا از آب پایدار ومطمئن بهره‌مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با وجود اینکه از اینکه سد نهند به کلی خشک شد و آب ۳۲۰ هزار نفر را در تبریز دچار مشکل شد با لوله کشی چندین کیلومتری از انتقال آب زرینه‌رود، حفر چاه‌ها در دامنه سهند توانستیم تامین آب کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در ۱۵ شهر از جمله مرند، چاراویماق و هوراند با تنش آبی روبه‌رو بودیم اما با پیگیری از طریق وزارتخانه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت تا مشکل این عزیزان حل شود.

خرّم به کمبود ۳۰ درصدی فرآورده‌های پروتئینی ومرغ و گوشت اشاره کرد و گفت: الان همه این مشکلات در خود استان حل شد و مشکلی از این بابت نیست. 

وی یادآور شد: برداشت سه تن از هر هکتار توسط کشاورزان یک رکورد است به طوریکه الان  ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی به ساخت ۱۰۵ مدرسه و ۳۳۲ کلاس اشاره کرد و گفت: اکثر این مدارس کانکسی و سنگی و غیره بودند که در مهرماه امسال در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های استان، ترافیک‌نوبت در خصوص درمان داشتیم که ۸ سی تی اسکن و سه ام ر آی در شهرستان‌ها خریداری شد تا عزیزان شهرستانی مسافت طولانی را طی نکنند. 

خرّم بیان کرد: ارزش افزوده تولید در استان دچار مشکل بود ولی با نگاه دولت و نشست کارشناسی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در یک‌ مرحله و ۴۵ هزار میلیارد تومان  در مرحله دوم،  ۱۹۰ واحد با ۸ هزار میلیارد تومان احیا شده و ۴۵ هزار اشتغال ایجاد شده است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت افتتاح می‌شود و همچنین در این هفته یک هزار و ۳۵ پروژه نیمه تمام به مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان تکمیل شده است.

خرّم متذکر شد: هر ماه یک هزار هکتار زمین زیر آبیاری نوین می‌رود و هر سال دو میلیون تن تولید کشاورزی را افزایش می‌دهد و همچنین پایاب هشت سد به اتمام رسیده است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال خانگی در سال ۱۴۰۱، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ منظور شده است. 

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد استان آذربایجان‌شرقی برق و آب و گاز به صورت کامل انجام گرفته است.

خرم گفت: نتیجه دو سفر رئیس جمهور امیدبخش در تمام استان بوده است و این یک اقدام بی‌نظیر بود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صادرات در استان شده است و این یک رکورد بزرگ می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه افتخار دولت این است که به آنانی که مدعی بودند مملکت به مذاکره و برجام گره خورده است، گفت: دیروز رئیس جمهور در بزرگترین اتحادیه عضو شد. از نظر دیپلماسی و سیاست تنش‌زدایی در منطقه یکی از تیم‌های قوی دیپلماتیک بعد از انقلاب برای دولت سیزدهم است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.