مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:در پهنه ۴۵ هکتاری در روستای بازمرگان شهرستان مشهد، ۶۰ مورد دیوار کشی، ۵۰ مورد پی‌کنی و ۳ مورد تخریب بنای در حال ساخت با همکاری مسئولین امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد، کمیته صیانت از حقوق بیت المال و نیروی انتظامی انجام گرفت.  

آزادسازی ۴۵ هکتار زمین‌های زراعی و باغی در روستای بازمرگان مشهد

به گزارش قدس خراسان، محمد میری دیسفانی از اجرای تبصره 2ماده 10در پهنه ۴۵ هکتاری در روستای بازمرگان شهرستان مشهد خبر داد و اظهار کرد: اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون صیانت از اراضی زراعی و باغی، وظیفه قانونی و رسالت اصلی مجموعه بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: در این راستا در پهنه ۴۵ هکتاری در روستای بازمرگان شهرستان مشهد، ۶۰ مورد دیوار کشی، ۵۰ مورد پی کنی و ۳ مورد تخریب بنای در حال ساخت با همکاری مسئولین امور اراضی جهاد کشاورزی مشهد، کمیته صیانت از حقوق بیت المال و نیروی انتظامی انجام گرفت.  

وی خاطر نشان کرد: مدیریت جهادکشاورزی با همکاری سایر دستگاههای متولی به طور جدی و مستمر رصد و پایش اراضی را انجام می دهند تا با استفاده از امکانات و ظرفیتهای موجود، تلاش مضاعفی در ارتباط با حفظ و حراست از زمین های کشاورزی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تاکید بر اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی، افزود: مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در زمینهای شخصی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی کار سخت و بسیار دشواری است و مشارکت مردمی و ارائه گزارشات تخلفاتی در ارتباط با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار زیاد و تاثیرگذار است.

میری دیسفانی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی و ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی، اظهار کرد: اقدام به موقع از سوی متولیان بخش کشاورزی خصوصاً کارشناسان امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان‌ها، انگیزه لازم در افکار عمومی را ایجاد و پایدار خواهد ساخت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.