استاندار گیلان مبنای سیاست خارجه دولت سیزدهم را بر عزت، حکمت و مصلحت و در راستای منویات رهبر انقلاب دانست و بیان کرد: شاهد ترافیک دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران هستیم که نشان دهنده موفقیت سیاست خارجه دولت سیزدهم است.

استاندار گیلان: ترافیک دیپلماتیک جمهوری اسلامی نشان دهنده موفقیت سیاست خارجه است

اسدالله عباسی امروز، ۳ شهریور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت که به مناسبت هفته دولت انجام شد، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه های مردمی بودن و ساده زیستی و کار جهادی و شبانه روزی و خستگی ناپذیری یاد کرد و گفت: امروز مبنای دولتمردان حرکت در مسیر شهیدان رجایی و باهنر است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته دولتمردان، افزود: رهبری خطاب به دولتمردان، زنده کردن امید و اعتماد در مردم را از ویژگی‌های دولت سیزدهم دانستند؛ همچنین از انجام ۳۱ سفر استانی طی ۱۱ ماه و سرعت عمل در حوادث غیر مترقبه و حضور معاون اول و وزیر کشور در بین مردم به عنوان مردمی بودن و حضور در میدان دولت سیزدهم یاد کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم با سران قوا هماهنگی دارد و جامعه را از حالت چشم انتظاری و نگرانی خارج کرده است، ادامه داد: دولت سیزدهم فرافکنی ندارد و بر مسئولیت‌پذیری تاکید می‌کند؛ سیاست خارجه دولت نیز در راستای آرمان‌های انقلاب و نظام است و مسائل فرهنگی در دستور کار دولت قرار دارد.

عباسی، با اشاره به احیا و برجسته سازی شعارهای اسلامی و انقلابی توسط دولت سیزدهم همچون عدالت طلبی و استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان، خاطرنشان کرد: دولت در مبارزه با کرونا و خرید و ساخت واکسن و مردمی سازی یارانه ها و... عملکرد خوبی داشته است.

وی مبنای سیاست خارجه دولت سیزدهم را بر عزت، حکمت و مصلحت و در راستای منویات رهبر انقلاب دانست و بیان کرد: شاهد ترافیک دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران هستیم که نشان دهنده موفقیت سیاست خارجه دولت سیزدهم است؛ توجه به کشورهای همسایه به ویژه مسلمان در دستور کار قرار دارد و دولت سیزدهم طی دو سال گذشته اقدامات موثری از جمله عضویت در سازمان همکاری های شانگهای و عضویت در سازمان کشورهای نوظهور اقتصادی(بریکس) را انجام داده است.

استانداری گیلان با اشاره به تاکید دولت بر کنار زدن دلار در تجارت بین المللی، اضافه کرد: دشمن با اهرم دلار اقتصاد ما را دچار مشکل کرده و لذا عضویت رسمی ایران در بریکس بسیار حائز اهمیت است.

وی گسترش صلح و ثبات و امنیت منطقه را از مهمترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه در کنار سفر به روسیه و چین و آفریفای جنوبی و آمریکای لاتین دانست و متذکر شد: دیپلماسی فعال ایران قدرت چانه‌زنی تجاری و اقتصادی کشور را بالا برده و می‌توانیم با حفظ عزت و اقتدار و بهره‌مندی از ظرفیت ها و توانمندی‌های داخلی و تکیه بر ارزش‌ها و آرمان‌ها، به اهداف مدنظر برسیم.

عباسی به عضویت سوریه در اتحادیه عرب با حمایت ایران اشاره و اظهار کرد: شاهد بازگشت اموال ایران در راستای دیپلماسی فعال منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم.

استاندار گیلان به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره نزدیک شدن به قله اشاره و اضافه کرد: طبق فرموده رهبری، خستگی و ناامیدی و توقف ممنوع است و همه مسئولان موظف هستند تلاش شبانه‌روزی کنند و تسلیم نشوند و به مقاومت ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های سلول‌های بنیادی و نانوفناوری و تولید علم و پزشکی و قدرت موشکی و صنایع دفاعی و تعداد اختراعات و تولید انرژی و تولید واکسن و... جزء ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری گیلان و کشور به ترتیب ۶.۲ و ۸.۲ درصد بوده و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۲ درصدی داریم که ۶ درصد بالاتر از کشور است.

عباسی از شناسایی ۳۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان و صدور ۲۱۶ مجوز بی نام جهت تسریع تولید خبر داد و تاکید کرد: طی دو سال گذشته ۶۲۷ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری را در گیلان راه‌اندازی و ۲۲۲ واحد راکد را احیا کردیم.

وی از آزادسازی ۲۵ واحد تملیکی بانک‌ها خبر داد و عنوان کرد: تعهد اشتغال گیلان در سال گذشته ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل بود که با تحقق ۱۱۸ درصدی موفق به اشتغالزایی ۳۶ هزار نفری شدیم.

نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۳۶۰ پروژه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد، گفت: نسبت به هفته دولت سال گذشته شاهد افزایش ۶ درصدی اعتبارات هستیم.

وی همچنین از تحویل دادن ۲۰۶۴ واحد مسکونی طی دو سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون ۲۵ هزار و ۱۴۶ واحد در حال ساخت داریم که ۹۶۲۶ واحد مربوط به نهضت ملی مسکن و ۲۴۸۶ واحد مربوط به خودمالکی و ۵۷۲ واحد بازآفرینی است؛ حدود ۷۰۰۰ نفر نیز آورده اولیه نهضت ملی مسکن را پرداخت کرده اند که کمتر از واحدهای در دست ساخت است.

عباسی در پایان به مشکل خرید برنج اشاره کرد و یادآور شد: از آذرماه سال گذشته شاهد ایجاد مشکلاتی در بازار برنج بودیم و لذا بالا گرفتن سرانه مصرف برنج، موجب افزایش واردات شد؛ امسال نیز تا چهار ماه پس از فصل برداشت توزیع برنج وارداتی از سوی دولت انجام نمی‌شود و خرید ارقام پرمحصول آغاز شده است؛ دولت حمایت از بخش کشاورزی را در دستور کار دارد و از حقوق کشاورزان در بخش‌های کیوی و چای و فندق و زیتون و... نیز دفاع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.