مدیر کل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم نکوداشت یک پزشک خیر در تربت‌حیدریه گفت:به دنبال آن هستیم تا سیستم وقف و انفاق در حوزه آموزش عالی را متحول کنیم تا بتوانیم علاوه بر آنکه بیشتر در خدمت افراد خیر باشیم، این فرهنگ را به نسل آینده نیز منتقل کنیم.

برگزاری مراسم نکوداشت یک پزشک خیر در تربت‌حیدریه

به گزارش قدس خراسان، امید رضایی فر، در حاشیه مراسم  آیین نکوداشت پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب و خیر "دکتر عباس نوریان"، ضمن قدردانی از رفتار سخاوت‌مندانه افراد نیکوکار در تعامل با وزارت علوم گفت: به دنبال آن هستیم تا سیستم وقف و انفاق در حوزه آموزش عالی را متحول کنیم تا بتوانیم علاوه بر آنکه بیشتر در خدمت افراد خیر باشیم، این فرهنگ را به نسل آینده نیز منتقل کنیم.

ساخت ۲ مستند از زندگی خیرین

معاون ستاد خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد:  با کمک افراد نیکوکار و در قالب ۱۵ تفاهمنامه اکنون ۳۵ خوابگاه به ظرفیت هر خوابگاه ۲۰۰ نفر در نقاط مختلف کشور، در حال بازسازی و تجهیز است، تا مهرماه امسال برای دانشجویان قابل استفاده شوند.

محمد عبدالحسینی افزود: امروز وزارت علوم توسعه فضاهای آموزشی خود را، مرهون افراد خیر و نیکوکار است.

وی در ادامه به برنامه‌های ستاد خیران وزارت علوم اشاره و اظهار کرد: در چهار محور گفتمان مشارکت‌های مردمی، ترغیب بنیادهای حامی دانشگاه‌ها، تدوین قوانین و مقررات و نیز هماهنگی و هم‌افزایی در فعالیت‌ها با کمک افراد نیکوکار مشغول هستیم.

عبدالحسینی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تربت‌حیدریه در بین دانشگاه‌های کشور از ۲ شاخصه خاص و منحصر به فرد برخوردار است، گفت: نخست آنکه بنیاد خیران حامی این دانشگاه در بین پنج بنیاد برتر دانشگاه‌های کشور قرار دارد. دوم اینکه از بین ۱۰ مستند از زندگی خیران حامی حوزه آموزش که وزارت علوم در پیوند با معرفی خدمات انسان دوستانه نیکوکاران حامی دانشگاه‌های کشور ساخت آن را متقبل شده، ۲ مستند نخست به خیرین حامی این دانشگاه اختصاص دارد.

در ادامه رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: هدف از برپایی این آیین پاسداشت و معرفی افراد نیکوکار به جامعه با هدف تشویق دیگران به پرداختن به امور انسان دوستانه مشابه است.

دکتر عباس خاشعی‌سیوکی افزود: اهدای پنج هکتار زمین به دانشگاه تربت‌حیدریه، ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث فضاهای آموزش عالی شهرستان تربت‌حیدریه، ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث شهرک ولیعصر (عج) این خطه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طرف ورثه مرحوم « حاج محمد نوریان» و مرحومه بانو «فاطمه شرکت» از جمله اقدامات خیر خواهانه پزشک خیر دکتر عباس نوریان است.

گفتنی است در ادامه این مراسم بخشی از مستند زندگی دکتر نوریان که به زوایایی از زندگی این پزشک باسابقه پرداخته است به نمایش درآمد و قرار است به زودی با تدوین نهایی این فیلم از شبکه مستند پخش شود.

حال خوب با حال خوب دیگران

دکتر عباس نوریان دربخشی از این مراسم با اشاره به رنجی که برای رسیدن به جایگاه فعلی کشیده بیان کرد : به عنوان یک پزشک، تنها به این دلیل که خداوند این توانایی را به من داده تا حال بقیه را خوب کنم همیشه حالم خوب بوده و هست.

همواره تلاشم براین بوده تا مردم و آنهایی که درد و رنجی دارند و به من مراجعه می کنند از نتیجه کارم رضایت داشته باشند این برای من بهترین هدیه است.

لازم به ذکر است دکتر عباس نوریان به مدت ۱۵ سال رییس انجمن مغز و اعصاب خراسان بود و اکنون نیز رییس انجمن ام.اس خراسان رضوی، پزشک نمونه استانی منتخب سازمان نظام پزشکی مشهد ( سال۱۳۹۶)، عضو هیات علمی و استاد نمونه دانشگاه آزاد مشهد به صورت چند سال متوالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.