تیم ملی بسکتبال ایران کار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ را فردا (شنبه) با یک بازی سخت مقابل برزیل آغاز می‌کند.

شنبه ایران-برزیل در جام جهانی بسکتبال/ کار سخت آسمان خراش های ایران

رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در حالی از امروز (جمعه - ۳ شهریور ۱۴۰۲) به میزبانی سه کشور (فیلیپین، ژاپن و اندونزی) آغاز می‌شود که تیم ملی ایران، کار خود در این رویداد بزرگ را از فردا (شنبه - ۴ شهریور ۱۴۰۲) آغاز خواهد کرد.

تیم ملی ایران که با هدایت سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند، اکنون اما با تصمیم فدراسیون بسکتبال، «هاکان دمیر» ترکیه‌ای را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد تا شاید بتواند با وجود تیم‌های قدرتمند آسیایی چون ژاپن، چین و فیلیپین در این رقابت‌ها، به عنوان بهترین تیم آسیایی در رده‌بندی نهایی جام جهانی ۲۰۲۳ جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

با روی کار آمدن دمیر، تغییرات قابل توجهی نیز در ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ رخ داد که می‌توان خط خوردن محمد جمشیدی، بازیکن نام آشنای بسکتبال ایران از لیست تیم ملی را مهم‌تریم آن‌ها در نظر گرفت که با عکس العمل‌های نسبتا زیادی هم همراه شد.

شروع سخت تیم ملی بسکتبال در جام جهانی/ امیدوار به درخشش یک ستاره

تیم ملی ایران در حالی فردا (شنبه)، از ساعت ۱۳:۱۵ نخستین بازی خود در گروه G رقابت‌ها را مقابل برزیل برگزار می‌کند که این دومین تقابل دو تیم در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است. ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز با یکدیگر همگروه بودند که آن بازی با پیروزی قهرمان دو دوره جام جهانی (برزیل) همراه بود.

ایران در گروه G با تیم ملی اسپانیا، قهرمان دوره گذشته جام جهانی (۲۰۱۹ - چین) نیز همگروه است. این دو تیم در دو جام‌های جهانی دیگر نیز با یکدیگر همگروه بودند که هر دوی آن مسابقات با برتری اسپانیا همراه بوده است. دیگر تیم همگروه ایران ساحل عاج است که می‌توان اصلی‌ترین شانس ایران برای کسب پیروزی در این جام را، بازی مقابل این حریف آفریقایی در نظر گرفت که البته کار راحتی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

      ۳ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ایران در گروه قهرمانان جهان

برنامه بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۳ به شرح زیر است: 

بازی اول)

ایران - برزیل: شنبه ۴ شهریور - ساعت ۱۳:۱۵

بازی دوم)

ایران - ساحل‌عاج: دوشنبه ۶ شهریور - ساعت ۱۳:۱۵

بازی سوم)

ایران - اسپانیا: چهارشنبه ۸ شهریور - ساعت ۱۷

اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳: 

۱- حامد حدادی (کاپیتان)

۲- بهنام یخچالی

۳- ارسلان کاظمی

۴- میثم میرزایی

۵- سجاد مشایخی

۶- محمد امینی

۷- جلال آقامیری

۸- متین آقاجان‌پور

۹- حسن علی‌اکبری

۱۰- محمدسینا واحدی

۱۱- نوید رضایی‌فر

۱۲- پیتر گیرگوریان

شروع سخت تیم ملی بسکتبال در جام جهانی/ امیدوار به درخشش یک ستاره محمد امینی

در لیست ۱۲ نفره‌ای که هاکان دمیر برای تیم ملی ایران در نظر گرفته است به ترتیب حامد حدادی، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی، با تجربه‌ترین بازیکنان به شمار می‌روند اما نام جوانانی چون محمد امینی و پیتر گیرگوریان نیز دیده می‌شود. در بین نفرات جوان تیم اما محمد امینی به واسطه درخشش خود در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و آسیا، زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی و رسانه‌های خارجی قرار دارد که شاید نوید ظهور یک ستاره جدید در بسکتبال ایران را بدهد.

هاکان دمیر از زمان حضور روی نیمکت تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان سرمربی، در ۸ مسابقه تدارکاتی تنها ۲ برد را مقابل اردن و ونزوئلا به دست آورده و در سایر دیدارها به تیم‌هایی چون روسیه، لبنان، گرجستان و ... باخته است. با این شرایط، باید منتظر ماند و دید که آیا او می‌تواند نتایج قابل قبولی با بسکتبالیست‌های ایران در اندونزی کسب کند یا خیر؟

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.