لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت گفت: افغانستان  نباید به  پناهگاه امن یبرای گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش شاخه خراسان که همچنان هدف حمله در سر دارد و مسئولیت حملات مرگبار را در افغانستان و پاکستان بر عهده گرفته است، تبدیل شود.

آمریکا: افغانستان نباید پناهگاه امنی برای القاعده و داعش باشد

به گزارش قدس آنلاین، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با عنوان تهدیدات علیه امنیت و صلح بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی ادعا کرد: ایالات متحده آمریکا متعهد به ترویج عدالت و پاسخگویی در قبال تمام اعمال خشونت جنسی مرتبط با درگیری است.

رئیس دوره ای شورای امنیت افزود: در ماه ژوئن، آمریکا دو تن از رهبران داعش را به عنوان تروریست‌های ویژه جهانی معرفی کرد. هر دو نفر مرتکب خشونت جنسی علیه ایزدی ها شدند و مسئول ربودن و به بردگی گرفتن زنان و دختران ایزدی بودند.

سفیر آمریکا با اشاره به مشخص نبودن سرنوشت بیش از دو هزار و ۷۰۰ زن و کودک ایزدی تصریح کرد: ما باید از همه ابزارهای چند جانبه موجود، از جمله تحریم های سازمان ملل، برای جلوگیری از این اعمال خشونت آمیز استفاده کنیم، با توجه به آسیب زیاد خشونت جنسی ناشی از درگیری برای قربانیان و جوامع، ما از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم که بودجه را برای آژانس‌ها و شرکای سازمان ملل که در راستای ارائه خدمات جامع برای بازماندگان و خشونت‌های جنسیتی کار می‌کنند، افزایش دهند.

گرینفیلد ادامه داد: بسیاری از افرادی که در اردوگاه‌های آوارگان الهول و روژ در شمال شرق سوریه زندگی می‌کنند و برخی از آنها که اعضای خانواده جنگجویان داعش هستند، نیز قربانیان و بازماندگان خشونت‌های جنسی ناشی از درگیری هستند. وضعیت در این اردوگاه ها یک بحران انسانی، حقوق بشری و امنیتی بوده و نیاز است کشورها فورا برای بازگرداندن اتباع خود اقدام کنند.

سفیر دولت بایدن در سازمان ملل افزود: آمریکا بازگرداندن جنگجویان بازداشت شده داعش و افراد آواره در اردوگاه های الهول و روژ را به عنوان اولویت اصلی می داند. این امر برای اطمینان از ظهور مجدد داعش در سوریه نیاز است و می تواند از نقض بیشتر حقوق بشر جلوگیری کند.

رئیس دوره ای شورای امنیت اضافه کرد: جامعه بین‌المللی همچنین باید اطمینان حاصل کند که جمعیت‌های آسیب‌پذیر مستعد جذب توسط افراط‌گرایان خشن نیستند.

وی همچنین مدعی شد: ما عمیقا نگران ایجاد مانع چندین اقدم نظامی در ساحل در مقابل مبارزه با تروریسم هستیم. ایالات متحده آمریکا به ارائه کمک های اساسی به شرکای آفریقایی خود جهت اخلال و تضعیف گروه های وابسته به داعش و القاعده، به روشی که با قوانین بین المللی سازگار است، ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.