۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 909061

وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه خبر اخراج سفیر این کشور در نیجر را تکذیب کرد.

تکذیب اخراج سفیر آمریکا از نیجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرناه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که شورای نظامی نیجر از این کشور نخواسته است تا سفیر خود را از خاک نیجر خارج کند.

در همین رابطه وزارت خارجه کودتاچیان در نیجر با تکذیب خبر اخراج سفرای چند کشور، اعلام کرد که ما از سفرای کشورهای آمریکا، آلمان و نیجریه نخواسته‌ایم که خاک ما را ترک کنند.

وزارت خارجه نیجر افزوده است که تصاویر منتشرشده در فضای مجازی که ادعا می‌کنند نیجر خواستار ترک سفیر آمریکا شده است، واقعی نیستند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

پس از اینکه کودتاچیان نیجر از ضرب‌الاجل اکوواس برای بازگرداندن رئیس جمهور برکنار شده این کشور سرپیچی کردند، رهبران بلوک منطقه‌ای اکوواس روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) برای بحث در مورد گام‌های بعدی دیدار کردند.

اکوواس پیش از این کودتا در نیجر را محکوم و تحریم‌های اقتصادی و مسافرتی بر این کشور اعمال کرده و همچنین بر روی یک برنامه اقدام نظامی احتمالی در صورت عدم آزادی و بازگرداندن بازوم به توافق رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.