سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، ماهنشان و طارم با اولویت خانوارهای دارای عضو ۲ معلول و ایتام واگذار می شود.

خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ایتام در زنجان صاحب خانه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، نعمت ملکی  افزود: ۲۳ واحد مسکن در هفته بهزیستی به مددجویان تحویل داده شد.

ملکی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۱ طرح اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش افتتاح می شود، افزود: رایگان شدن خدمات بینایی سنجی، شنوایی سنجی و مشاوره ژنتیک از جمله برنامه های بهزیستی در این هفته است.

وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به ۱۱ طرح اشتغال بیش از یک میلیارد تومان در زمینه های چرم دوزی، خیاطی، تهیه و تعمیر کابینت، خواروبار فروشی، لوازم یدکی، زنبورداری و پرورش ماکیان پرداخت شده است که در این هفته در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر به بهره برداری می رسد.

این مسوول ادامه داد: پرداخت همزمان تسهیلات بانکی و مشوق های اشتغال در صورتی که موجب پایداری اشتغال مددجویان بهزیستی شود با تشخیص کمیته اشتغال بر اساس اعتبارات ابلاغی امکانپذیر و مبلغ تسهیلات پرداختی به نسبت نوع طرح اشتغال متفاوت است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی مددجویان بهزیستی به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر (تثبیتی و جدید) و واگذاری نزدیک به ۱۰۰ واحد مسکن از جمله اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت سال گذشته تا امسال است.

ملکی خاطر نشان کرد:غربالگری بینایی بیش از ۵۰ هزار کودک سه تا ۶ ساله، افتتاح اولین مرکز بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان در شهر زنجان، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای برای بیش از ۲۰۰ فرد دارای معلولیت و ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی در ۳۰ مرکز مشاوره از دیگر اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان از هفته دولت ۱۴۰۱ تا امسال بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.