مدیر جهاد کشاورزی بندر انزلی گفت: در حال حاضر ۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان وجود دارد که در حدود ۴۵۰۰ خانوار مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

اشتغال ۴۵۰۰ خانوار در شالیزارهای بندرانزلی

به گزارش قدس آنلاین، رضا نوربخش با بیان اینکه نزدیک به ۵ هزار هکتار شالیزار در شهرستان بندر انزلی وجود دارد، اظهار کرد: به طور میانگین هر هکتار شالیزار برای یک خانوار می‌تواند محل ارتزاق و اشتغال باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: با توجه به اقلیم منطقه فعالیت شالیکاری که از از اواخر فروردین آغاز و اواسط شهریور به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه از هر هکتار ۴ تن و دویست کیلو شلتوک برداشت می شود، افزود: محصولاتی که در شالیزارهای بندر انزلی کشت می شود ارقام محلی هاشمی و از ارقام پرمحصول شیرودی، آنام و خزر هستند.

نوربخش با اشاره به کشت دوم در اراضی شالیزاری تاکید کرد: بعد از برداشت برنج، محصولات دیگری به ویژه راتون در شالیزار کشت می شود.

وی با بیان اینکه راتون، رویش دوباره برنج از شاخه‌های بریده شده است، افزود: برخی شالیکاران نیز بعد از برداشت برنج، سبزی و صیفی در شالیزار به عنوان کشت دوم پرورش می دهند.

نوربخش با تاکید بر اینکه کشت دوباره با کشت دوم فرق می‌کند و کشت دوم کار سازمانی جهاد کشاورزی است، گفت: اراضی شالیزاری بعد از برداشت بیکار می‌ماند لذا سراغ محصولات دیگر می رویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.