فرمانده نیروی دریایی سپاه،‌ گفت: هر آنچه که شما در تجهیزات فکر کنید در نیروی دریایی وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم باید بر دریا مسلط شویم.

سردار تنگسیری: اگر می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم باید بر دریا مسلط شویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در در پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روی دریا تاکید دارند و از ما خواسته‌اند از خلیج فارس خارج شویم و به بالاتر برویم گفت: حضرت آقا فرموده‌اند در دریاها پیش بروید و آب‌های دوردست را درنوردید و دیدتان را بلند کنید، از خلیج فارس خارج شوید، از دریای عمان و اقیانوس‌ها عبور کنید و اگر ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم فردا افراد بعد از ما می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی، افزود: ما در دریا اصطلاحی داریم به عنوان سیادت دریایی؛ سیادت دریایی یعنی هر کسی در دریا حضور داشته باشد همان جا حاکم است.

سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت دریا، بیان کرد: هیچ موردی را نمی‌توان در نیروی زمینی و در هوافضا یافت که در نیروی دریایی وجود نداشته باشد. هر آنچه که شما در تجهیزات فکر کنید در نیروی دریایی وجود دارد و اگر ما می‌خواهیم در هندسه نظم جدید جهانی تأثیرگذار باشیم باید بر دریا مسلط شویم.

دبیر همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در پایان با اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی گفت: این همایش به همت نیروی دریایی سپاه و با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با دریا در تاریخ ١٧ و ١٨ آبان ١٤٠٢ در دانشگاه دریایی امام خامنه ای (مدظله العالی) واقع در استان گیلان برگزار می‌شود و علاقمندان تا ١٥ مهرماه می‌توانند مقالات خودشان را از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی emotconf۱۴۰۲.ir ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.