وزیر بهداشت در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد وعده‌ای سنگین و البته امیدبخش به مردم استان داد.

وعده‌ای سنگین از وزیر بهداشت به مردم کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین،  بهرام عین اللهی در نشست با امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حتی یک نفر از این استان برای درمان نباید از کهگیلویه و بویراحمد بیرون برود هر دستگاهی که نیاز شما باشد در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۴۰ دستگاه پیشرفته در کشور توزیع کردیم و عمدتاً برای مناطق محروم هستند لذا نباید بیماران این استان مجبور به رفتن به شیراز شوند.

وی همچنین گفت: در خصوص نیروی متخصص اولویت شما با نیروهای بومی باشد چرا که غیر بومی‌ها به هر دلیل یک روزی از این استان باز می‌گردند.

عین‌اللهی در ادامه با تعریفی از درمان اولیه و درمان ثانویه گفت: درمان ثانویه در خصوص جراحی قلب و ارتوپدی و سایر اقدامات دیگر است باید به سمتی حرکت  کنیم که خدمات بیمارستانی کامل باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید در خود یاسوج کاملا مجهز باشید هیچ چیزی نباشد که در جای دیگری وجود داشته باشد و در یاسوج نداشته باشید پول‌ها و هزینه‌ها را یکجا متمرکز کنید بهتر است چند مرکز مجهز و کامل باید در خود یاسوج باشد.

وی با بیان اینکه یک بیمارستان لوکس و لاکچری در یاسوج دارید گفت: به معاونین خودم خواهم گفت که هر نیازی باشد برآورده کنند برخی از مسائل منطقه‌ای و جغرافیایی را هم کنار باید گذاشت.

وی گفت: این استان حتی می‌تواند پذیرای گردشگری سلامت در کشور باشد آب و هوای بسیار خوبی اینجا وجود دارد که در بسیاری از جاهای کشور نیست شیراز قطب گردشگری سلامت است اینجا حتی می‌تواند از شیراز هم بهتر باشد.

این وزیر دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه شما حتی می‌توانید در بحث تجارت دارو جایگاه خوبی باشید گفت: اینجا معدن داروهای گیاهی است می‌توان از این حیث بحث توسعه تجارت دارویی را هم داشته باشید صنایع دارویی باید از اینجا شکل بگیرد زیرا تپه‌ها و مراتع بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.