مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بردسکن ۱۲ واحد فرآوری، شامل هشت واحد مس، دو واحد طلا و دو واحد آهن وجود دارد.

بردسکن با ۱۲ واحد فرآوری قطب مهم معدنی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسانه به نقل از روابط عمومی استاندار خراسان رضوی، امیررضا رجبی ظهر شنبه در آئین بهره‌برداری رسمی از کارخانه کنسانتره مس در درونه شهرستان بردسکن اظهارکرد: براساس طرح‌های تحولی استان، دو کارخانه مس و دو معدن دیگر در این منطقه طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. طرح تأمین زیرساخت برق مورد نیاز مجموعه‌ها نیز به پیمانکار سپرده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه «بردسکن از قطب‌های مهم و دومین قطب معدنی استان است» خاطرنشان کرد: رگه‌هایی از معدن آهن هم شناسایی شده که در مراحل تکمیلی شناسایی است. محصولاتی از این منطقه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

همچنین نماینده کارخانه کنسانتره مس درونه بیان کرد: این پروژه شامل واحد تولید فول‌پتاسیم مس به ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن و ۵۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده که توسط بخش خصوصی تامین شده است. پروژه نیازمند ۲.۵ مگاوات برق است که ۵۰۰ کیلووات آن تامین شده است. مجموع ذخیره ماده معدنی مس ۷۵ تا ۸۰ درصد برابر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.