مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در زمینه پیشگیری از سقط در استان از سقط هزار جنین پیشگیری و به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت هزار و ۲۱۰ زمین اعطا شد.

جلوگیری از سقط هزار جنین در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، شیوا خوش‌نسب اظهار کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توسعه سطوح نظام مشارکت بانوان، توسعه سطوح بخشی مشارکت بانوان، کسب و کار پایدار بانوان و سلامت بانوان و خانواده سرفصل‌های اقدامات دفتر امور زنان و خانواده استانداری است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت و معضل پیری جمعیت بیان کرد: در راستای تدوین بوم جمعیت که شامل نقشه راه و مسیر نجات استان در حل بحران کاهش و پیری جمعیت است در سه بخش هوشیارسازی، جبهه‌سازی و حل بحران اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: بهره‌مندی زنان باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال آنان از خدمات بیمه سلامت و پوشش حداکثری درمان ناباوری به مبلغ ۴۰ هزار ریال که توسط مراکز بیمه پرداخت شد از جمله اقداماتی‌ست که تاکنون انجام داده‌ایم. از ابتدای سال جاری نیز حدود ۲۴ هزار فقره وام ازدواج و فرزندآوری اعطا شده است.

خوش‌نسب گفت: همچنین ۳۸ هزار مادر باردار شناسایی و ۱۰ هزار بسته معیشتی برای این افراد تامین شد. در زمینه پیشگیری از سقط در استان از سقط هزار جنین پیشگیری شده و به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت هزار و ۲۱۰ زمین اعطا شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در راستای رفع مشکلات بانوان در استان قرارگاه بررسی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد. برگزاری رویداد توانمندسازی دختران و رصد وضعیت بازماندگان از تحصیل و اقدام به برگشت به تحصیل از دیگر اقدامات در حوزه گشترس حضور بانوان درجامعه بوده است. همچنین ۵۵ نمایشگاه عرضه محصولات بانوان ویژه بانوان سرپرست خانوار برگزار شد.

وی افزود: دفتر امور زنان و خانواده استانداری مشکلات زنان در حوزه اشتغال را به معاونت امور زنان ریاست جمهوری منتقل کرده است. بهره مندی هفت هزار نفر زن سرپرست خانوار شهری تحت پوشش بهزیستی از طرح بیمه تأمین اجتماعی، پیگیری پوشش بیمه زنان روستایی به تعداد هفت هزار و ۷۷۳ نفر و پیگیری غربالگری سرطان‌های شایع در زنان به تعداد شش هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دهک پایین جامعه و کلیه بانوان شاغل در شهرک‌های صنعتی استان نیز از دیگر اقدامات بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.