مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در هفته دولت ۱۰۰ پروژه اقتصادی با اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. به‌واسطه این پروژه‌ها دو هزار و ۳۰۳ شغل ایجاد شده که چهار هزار خانواده از آن بهره‌ خواهند برد.

اشتغال‌زایی برای بیش از ۲ هزار نفر توسط جهادکشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، غلامرضا قنبری اظهار کرد: در هفته دولت ۱۰۰ پروژه اقتصادی با اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۹۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. به‌واسطه این پروژه‌ها دو هزار و ۳۰۳ شغل ایجاد شده که چهار هزار خانواده از آن بهره‌ خواهند برد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با بیان این که «با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش ۴۷ درصدی بارندگی، پروژه‌هایی در جهت افزایش بهره‌وری آب در الویت قرار گرفت» تصریح کرد: بر همین اساس خراسان رضوی رتبه اول احیا و مرمت قنوات با تعداد ۵۰۰ رشته قنات به طول ۱۳۰ کیلومتر را در سال گذشته کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مصرف آب حدود شش هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی استان تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

قنبری بیان کرد: در زمینه اعطای تسهیلات در حوزه دام و شیلات نیز استان رتبه اول و دوم را در کشور کسب کرده است. یکی دیگر از اقدامات سال گذشته معرفی اقلام مقاوم در برابر کم‌آبی و شوری آب بوده است. همچنین آبزیان سازگار با آب شور نیز معرفی شدند و طی سال ۱۴۰۱ در استان برای اولین بار خاویار تولید شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد صنعت طیور استان تحت زنجیره‌های تولید قرار گرفتند و توانستیم از این طریق قیمت تمام شده در مزرعه و بازار را کنترل کنیم. همچنین در طرح تنظیم بازار ۱۰۷ هزار تن کالای اساسی توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.