مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: حکم تخریب ۴۲۰ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی روستاهای «گنبدواز و خوش هوا» در شهرستان مشهد انجام شد.

حکم تخریب ۴۲۰ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز در مشهد اجرا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از جهاد کشاورزی مشهد، محمد میری دیسفانی اظهار کرد: تخریب یا قلع و قمع اراضی مطابق با اجرای دستورات قضایی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ حفاظت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: متعاقب تغییر کاربری غیر مجاز، صرفاً تخریب یا قلع و قمع پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم قطعی امکان‌پذیر است و اعمال آن بدون حکم قطعی فاقد وجاهت قانونی و خود موجب ضمانت ‌اجرای کیفری است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش زمین در امنیت غذایی،حکم قلع و قمع بر مبنای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادر می‌شود.

میری دیسفانی اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از وظایف مأموران جهاد کشاورزی دانست و افزود: در این راستا با همکاری معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی مشهد، کمیته صیانت و پشتیبانی یگان حفاظت نیروی انتظامی استان، اجرای دستور قضایی قلع و قمع در اراضی روستاهای «گنبدواز و اراضی خوش هوا» شهرستان مشهد انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: بدین منظور در پهنه ۴۲۰ هکتاری به تعداد ۱۲۲ مورد دیوار کشی، ۵۵ مورد پی کنی، پنج واحد بنای در حال ساخت و هفت استخر در حال ساخت قلع و قمع انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.