رئیس پردیس تئاتر تهران با اشاره به استقبال قابل توجه از ویژه‌برنامه تعزیه «شبیه نور» در این مجموعه تئاتری، اعلام کرد تا سوم شهریور ۱۵ هزار نفر به تماشای این برنامه نشسته‌اند.

۱۵ هزار نفر به تماشای تعزیه «شبیه نور» نشستند

به گزارش قدس آنلاین، امین اشرفی رئیس پردیس تئاتر تهران با اشاره به استقبال مخاطبان از تعزیه «شبیه نور» گفت: یکی از ویژگی‌های اجرای تعزیه «شبیه نور» برگزاری تعداد مجالس این هنر نمایش آیینی- مذهبی است که در نوع خود نه تنها در مجموعه پردیس تئاتر تهران بلکه در شهر تهران کم نظیر است.

وی یادآور شد: ۲۰ شب مجلس تعزیه «شبیه نور» با حضور چهره‌هایی صاحب نام نظیر استاد حاج مرتضی صفاریان، استاد حسن برکتی، استاد رضا حیدری، استاد مسعود حجازی‌مهر و همچنین عباس صالحی به عنوان نوازنده ترومپت در کنار جوانانی همچون جواد مرادی و ... با حمایت و مشارکت «مجمع تعزیه آل طاها» باعث شد تا مخاطبان پس از تماشا به یک اغنای روحی و معنوی همزمان با ایام عزاداری سید شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش برسند.

۱۵ هزار نفر تماشاگر «شبیه نور» شدند/ تجربه‌ای مردمی در فضایی هنری

رئیس پردیس تئاتر تهران در ادامه با بیان اینکه حضور مخاطب در اجرای هر هنر نمایشی به آن اجرا روح می‌دهد، افزود: مبتنی بر مشاهدات عینی، تماشای اجرای این تعزیه با تنوع مخاطب نظیر جوان، سالمند، مرد و زن و به طور کلی حضور خانواده‌ها همراه بود و از این حیث خدا را شاکریم.

اشرفی همچنین با بیان اینکه هر شب به طور متوسط شاهد حضور ۵۰۰ نفر از مخاطبان تعزیه بودیم، اظهار کرد: تصور ما پیش از اجرای این تعزیه این بود که در طول هفته به دلیل اینکه مردم با خستگی ناشی از کار روزانه روبرو هستند مخاطبان کمی داشته باشیم و ۲ روز پایانی هفته مخاطبانمان بیشتر است اما این تصور اشتباه بود چرا که با گذشت زمان متوجه شدیم این موضوع در علت حضور مردم چندان موثر نیست و علاقه مندان این هنر نمایشی - مذهبی در هر شرایطی زمانبندی خود را برای حضور دارند. به طوری کلی باید اذعان کرد اجرای ۲۰ شب مجلس تعزیه به نوعی فرصتی شد برای تبلیغات دهان به دهان تا مردم، اعضای خانواده، دوستان و آشنایانشان را به تماشای تعزیه توصیه یا دعوت کنند. اگرچه در معرفی تعزیه «شبیه نور» نمی‌توان از نقش رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی به سادگی گذشت و حمایت مدیران این رسانه‌ها کمک بزرگی در معرفی و حمایت از این هنر و نمایش آیینی- مذهبی نزد مردم است.

۱۵ هزار نفر تماشاگر «شبیه نور» شدند/ تجربه‌ای مردمی در فضایی هنری

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: با هدف افزایش جذابیت تماشای تعزیه «شبیه نور»، ضمن تاکید بر سنتی بودن این هنر نمایشی، سعی کردیم در اجرای آن از کمی تنوع، نوآوری در فرم و استفاده از تکنولوژی‌های روز، بهره ببریم به گونه‌ای که در اصالت تعزیه‌خوانی تغییری ایجاد نشود.

رئیس پردیس تئاتر تهران ضمن تشکر از مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و معاونت هنری این سازمان و همچنین مشارکت و حمایت مجمع تعزیه «آل طاها»، افزود: با وجود اینکه اجرای تعزیه «شبیه نور» در نوع خود اولین تجربه این مکان هنری بود، اما با عنایت اهل بیت (ع) و حضور مردم از استقبال خوبی برخوردار شد. همین موضوع ما را در خصوص اجرای این سبک از نمایش‌ها و همچنین اختصاص مکان مشخص به این هنر و نمایش آیینی - مذهبی به عنوان یک پاتوق امیدوارتر کرد. از رادیو نمایش و علی بهرامی نیز تشکر می‌کنم که طی ۲۰ شب این برنامه را برای مخاطبان رادیو پوشش کامل داده و پخش کرده‌اند.

۱۵ هزار نفر تماشاگر «شبیه نور» شدند/ تجربه‌ای مردمی در فضایی هنری

نمایش‌های آیینی مذهبی «شبیه نور» با اجرای ۲۰ مجلس تعزیه‌خوانی از روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد در فضای اختصاصی اجراهای محیطی پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفته است و اجرای آن تا پنجم شهریور ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.