مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین مرز با کشور عراق، این روزها حال و هوای حسینی به خود گرفته و با نزدیک شدن به اربعین تعداد زائران رو به افزایش است.

حال و هوای مرز خسروی ۱۰ روز مانده به اربعین/ ‌عبور از گیت‌ها در ‌کمترین زمان

به گزارش قدس آنلاین، مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین مرز با کربلای معلی امسال به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران اربعین است و این روزها تکاپوی وصف‌ناشدنی در این مرز مشاهده می‌شود.

جاده‌های دسترسی به مرز خسروی در بهترین شرایط ممکن برای تردد زوار آماده شده و اتوبوس‌هایی برای حمل و نقل زائران تا پایانه خسروی و گیت‌های خروج در نظر گرفته شده که زائران کمترین پیاده‌روی را داشته باشند.

بنابر توصیه‌های انجام شده تردد در مرز خسروی به دلیل گرمای هوا بیشتر در ساعات ابتدایی صبح و غروب به بعد بیشتر است و این احتمال گرمازدگی را بین زائران کاهش داده است.

۵۸ گیت فعال در پایانه خسروی برای ورود و و خروج زائران وجود دارد و پیش بینی‌های لازم برای افزایش این گیت‌ها تا ۱۰۰ عدد هم صورت گرفته است و همچنین آمادگی پذیرش روزانه ۱۰۰ هزار زائر وجود دارد.

همچنین امسال ۲۳ گیت چهار کاربره در پایانه مرزی خسروی ورودی خاک عراق در مرز منذریه افزوده شده که مشکلی برای تردد زوار وجود نداشته باشد.

با توجه به افزایش گیت‌ها و همراهی کشور عراق تردد و عبور از گیت‌ها در این مرز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و تردد به صورت روان و سریع در حال انجام است.

موکب‌هایی برای پذیرایی، بهداشتی و درمانی و اسکان در مرز خسروی و شهر قصرشیرین راه‌اندازی و سایبان‌هایی همراه با مه پاش در این مرز تعبیه شده که گرمای هوا مشکلی برای زائران ایجاد نکند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ هزار و ۷۲۰ زائر اربعین از طریق مرز خسروی از کشور خارج شده‌اند و در مجموع از ابتدای صفر تاکنون حدود ۹۴ هزار زائر از این طریق عازم عتبات عالیات شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.