اداره موکب‌های حسینی در استان نجف اشرف اعلام کرد که بیش از ۱۷ هزار موکب در این استان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام هستند.

۱۷ هزار موکب در نجف به زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، اداره موکب‌های حسینی در استان نجف اشرف روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۱۷ هزار موکب به طور رسمی در سال جاری در این استان در حال ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام هستند.

«زکی جریو» رئیس اداره موکب‌های حسینی استان نجف اشرف گفت که تا امروز ۱۷ هزار و ۴۰۹ موکب حسینی به طور رسمی ثبت شده‌اند که این موکب‌ها به ارائه انواع خدمات به زائرانی که از جنوب عراق وارد این استان شده و رهسپار کربلا می‌شوند، می‌پردازند.

وی افزود که این موکب‌ها طی ۲۰ روز از نخستین روز ماه صفر تا روز بیستم (روز اربعین حسینی) به ارائه انواع خدمات از جمله آب، غذا، مکان استراحت و خواب و حتی خدمات پزشکی می‌پردازند. 

وی افزود که آمار اعلام شده، تنها شامل موکب‌هایی است که ثبت شده و موکب‌های غیر ثبت شده نیز در این استان در حال ارائه خدمات به زائران امام حسین علیه‌السلام هستند. 

جریو گفت این موکب‌ها در طول مسیر منتهی به کربلا و در چارچوب مرزهای اداری استان نجف اشرف مستقر هستند و هماهنگی بالایی نیز با مقامات دولتی و استانی برای حمایت از این موکب‌ها از طریق فراهم کردن یخ و آب آشامیدنی و سوخت وجود دارد. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.