معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۱۸۰ تخت جدید از محل بهره‌برداری واحدهای اقامتی تاسیسات گردشگری به تخت‌های خراسان رضوی اضافه شده است.

۱۱۸۰ تخت جدید به ظرفیت اقامتی خراسان رضوی افزوده شد

به گزارش قدس خراسان، احمد دیناری اظهار کرد: در هفته دولت امسال تعداد ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سطح خراسان رضوی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌اند که برای ۳۱۷ نفر ایجاد شغل جدید می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اضافه کرد: این پروژه‌ها عبارتند از ۵ هتل که شامل یک هتل ۴ ستاره، یک هتل ۳ ستاره و ۳ هتل یک ستاره است. همچنین یک هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، یک مرکز تفریحی سرگرمی و گردشگری، ۹ شرکت خدمات مسافرتی، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، مرکز صنایع دستی، میراث فرهنگی و … است.

وی ادامه داد: از محل بهره‌برداری واحدهای اقامتی تاسیسات گردشگری فوق تعداد ۱۱۸۰ تخت جدید به تخت‌های خراسان رضوی افزوده شده و توزیع و پراکندگی این پروژه‌ها نیز در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تایباد، خواف، سرخس و باخزر است.

دیناری یادآور شد: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در طول ۲ سال، ۵۰ درصد و میانگین مدت اقامت زائران نیز ۳ شب بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۸۲۱ تأسیسات گردشگری با حدود ۹۰ هزار  نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در سطح خراسان رضوی و با تعداد ۱۳۳ هزار و ۱۵۵ تخت رسمی که با احتساب تخت اضافه حدود ۲۰۰ هزار تخت را به خود اختصاص می‌دهد در حال بهره‌برداری است. همچنین تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان نیز در طول ۲ سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.