مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد خبر داد.

اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی فرودگاه مشهد، محمود امانی‌بنی از اعزام بیش از ۲۶ هزار زائر اربعین‌حسینی از فرودگاه مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد در بازه زمانی ۲۷ مردادماه تا ۵ شهریورماه امسال خبر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی با اشاره به ایجاد حال و هوای اربعینی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس اظهار کرد: فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از مدت‌ها قبل به‌منظور پذیرایی در خور شأن زوار حسینی، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده بود و در همین راستا تمام مسئولان و عوامل فرودگاهی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی شایسته به زوار، موکب ویژه بدرقه زائران در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس برپا شده و از دوم شهریورماه امسال نیز برنامه‌های فرهنگی اعم از نمایش آئینی، تعزیه‌خوانی، دمام زنی و اجرای سرودهای مذهبی در فرودگاه آغاز شده است.

امانی‌بنی در ادامه ضمن اشاره به انجام ۱۹۹ پرواز از مبدا مشهد به مقصد ایلام، اهواز، کرمانشاه، آبادان، نجف و بغداد از ۲۷ مردادماه تا ۵ شهریورماه امسال خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، از ۲۶ هزار و ۲۸۷ زائر اربعین حسینی در فرودگاه مشهد پذیرایی انجام شده است و موکب بدرقه زوار حسینی تا اربعین اباعبدالله الحسین (ع) برپا خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از ۲۷ مردادماه تا ۵ شهریورماه امسال، ۱۳۲ هزار و ۳۲ زائر با ۱۰۲ پرواز به شهرهای ایلام، اهواز، کرمانشاه و آبادان و ۱۳۰ هزار و ۶۴ زائر با ۹۷ پرواز به نجف و بغداد اعزام شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد-نجف و مشهد-بغداد به‌منظور تشرف به حرم اباعبدالله الحسین (ع) و شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی برقرار است، تصریح کرد: مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام نیز از جمله خطوط پرتردد در ایام اربعین حسینی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.