یک تارنمای اروپایی نوشت آلمان نتوانسته خدمات عمومی دیجیتال را به شهروندانش ارائه دهد و از بسیاری کشورهای اروپایی در اقتصاد دیجیتال عقب است.

آلمان؛ شکست خورده و عقب مانده در اقتصاد دیجیتال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای لوکال به نقل از رئیس انجمن صنعت دیجیتال بیتکام (Bitkom)، آلمان را کشوری عقب مانده در بین سایر کشورهای اروپایی در اقتصاد دیجیتال توصیف کرد و نوشت این کشور مانند ناکام و شکست خورده در ارائه خدمات عمومی دیجیتال است.

اقتصاد دیجیتال، به اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های محاسبات دیجیتال اشاره دارد. همچنین از این مفهوم برای «انجام فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکهٔ گستردهٔ جهانی» استفاده می شود.

رالف وینترگرست رئیس انجمن بیتکام به خبرگزاری آلمان (dpa) گفت: در دیجیتالی سازی اقتصاد و جامعه، ما در جهان و اروپا در میانه راه هستیم. بنابراین نه تنها عقب هستیم بلکه بسیار با عالی بودن فاصله داریم.

وی گفت با وجودی که دولت آلمان سال گذشته راهبرد جدیدی را در حوزه دیجیتال آغاز کرد اما خدمات دیجیتال در این کشور شکست خورده است.

وینترگرست توضیح داد که دیجیتالی شدن خدمات اداری فقط به این معنا نیست که شهروندان بتوانند به صورت دیجیتالی برای گواهی تولد و گذرنامه درخواست دهند. این همچنین به معنای دیجیتالی کردن اقتصاد است.

وی با بیان این که بروکراسی اداری اکنون مهم ترین مانع در پیشرفت اقتصاد دیجیتال آلمان است، افزود: یک سال پیش دولت اولاف شولتس صدر اعظم راهبرد دیجیتال را اتخاذ کرد اما از آن زمان تاکنون اتفاق چندانی رخ نداده است. اگر دولت می خواهد به اهداف خود تا قبل از انتخابات آینده دست یابد، باید در پیشبرد سیاست دیجیتال خود جدی تر باشد.

لوکال نوشت: دولت فدرال آلمان وعده داده این دهه را به «دهه دیجیتال» در کشور تبدیل کند. راهبرد دیجیتال شامل اطمینان از دسترسی نیمی از خانوارها و مشاغل در آلمان به اتصالات فیبر نوری تا سال ۲۰۲۵ است. طرح های دیگر، شامل ارائه هویت دیجیتالی امن به شهروندان برای انجام بسیاری از فرآیندهای اداری به صورت آنلاین است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.